16.3 C
Athens
Saturday, May 4, 2024
More

    Η Ελλάδα του καφέ “τραβάει” και τις ξένες αλυσίδες καφέ στον τόπο μας-Άραγε πόσο καφέ πίνει ο Έλληνας ξέρετε;

    Ποιο είναι το πιο συχνό κατάστημα (μαγαζί) που συναντάμε όταν μπαίνουμε σε μια Ελληνική πόλη ; Μα τι άλλο από τα καφέ-σνακ.

    Παρά την πίεση από την αύξηση του κόστους ζωής, η αγορά του καφέ αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται στην Ελλάδα, στηριζόμενη από τους ίδιους τους Έλληνες αλλά και από τα εκατομμύρια επισκεπτών που φτάνουν στη χώρα.

    Το ίδιο σκέφτηκε η Pret A Manger και ανοίγει τα πρώτα της καταστήματα στη χώρα μας , συλλογιζόμενη τους ήδη μυημένους Έλληνες όσο και τους τουρίστες στα ποιοτικά φρέσκα σνακ και στα οργανικά ροφήματα.

    Κάνοντας την αρχή από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης (αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι το καλοκαίρι), η Pret A Manger έχει στόχο να αποτελεί σταθμό Ελλήνων και ξένων επιβατών σε τέσσερα συνολικά αεροδρόμια της Ελλάδας μέσα στο 2024.

    Καταστήματα της αλυσίδας προβλέπεται να ανοίξουν επίσης στα αεροδρόμια Μυκόνου, Κω και Ζακύνθου.

    Οι διεθνείς πωλήσεις αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 20% των εσόδων της Pret.

    Σε συνεργασία με την Fraport Greece και την SSP Hellas, η Pret A Manger δεσμεύτηκε να συνεργαστεί με ντόπιους παραγωγούς και να εισάγει μέρος της ελληνικής γαστρονομίας στο μενού της.

    Ακόμα μια ξένη αλυσίδα εμπιστεύεται τους Έλληνες καταναλωτές σε ότι αφορά το καφέ-σνακ και αυτή τη φορά μας έρχεται από την βελγική αλυσίδα ειδών αρτοποιείου και καφέ «Le Pain Quotidien», με το βρετανικό τμήμα του ομίλου να μπαίνει σε διαδικασία εκκαθάρισης.

    Το κατάστημα της Αθήνας άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, καθιστώντας την Ελλάδα την τέταρτη νέα αγορά, στην οποία εισήλθε η εταιρεία μέσα στο 2023 (μαζί με Λουξεμβούργο, Ουρουγουάη και Μαρόκο).

    Η αλυσίδα «Le Pain Quotidien» λειτουργεί 210 καταστήματα σε 21 χώρες, με το Βέλγιο, την Αργεντινή, τις ΗΠΑ και το Μεξικό μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών του. Με την κατανάλωση καφέ και σνακ να καταγράφουν δυναμική ανάπτυξη, στηριζόμενες από τη σταθερά ανοδική πορεία του τουρισμού, η Ελλάδα μπήκε «στο ραντάρ» διεθνών αλυσίδων εστίασης και καφέ.

    Οι Ιταλοί δεν θα έμεναν πίσω στις επενδύσεις στη χώρα μας έτσι και η ιταλική αλυσίδα 12oz μετρά ήδη δύο καταστήματα στην καρδιά της Αθήνας.

    Το πρώτο, στη σκιά της Ακρόπολης, άνοιξε τον Μάιο του 2023 και έναν μήνα μετά ακολούθησε το κατάστημα της Ομόνοιας. Γεννημένη το 2015 στο Μιλάνο, η 12oz διαθέτει δική της πατενταρισμένη τεχνολογία για την προετοιμασία μέρους των ροφημάτων που προσφέρει στο μενού της σε λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα.

    Τα σχέδιά της περιλαμβάνουν ένα επιθετικό πρόγραμμα επέκτασης εντός και εκτός Ιταλίας, με την Ελλάδα να αποτελεί τον πρώτο σταθμό της διεθνούς πορείας της.

    Σε συνεργασία με την ελληνική Foodrinco Group, η ιταλική αλυσίδα προγραμματίζει να ανοίξει συνολικά 50 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία έως το 2028.

    Η επίσης ιταλική Cafè Barbera άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2023.

    Στόχος της Cafè Barbera είναι να εξαπλώσει το «mini store concept» της εταιρείας στην Ευρώπη, σε σημεία με υψηλή επισκεψιμότητα, όπως εμπορικά κέντρα, πανεπιστήμια, χώροι γραφείων, αεροδρόμια και σταθμοί μετρό. «Αυτή η επέκταση σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της εταιρείας, φέρνοντας τις πλούσιες γεύσεις και παραδόσεις του ιταλικού καφέ και της ιταλικής κουζίνας στη ζωντανή πόλη της Αθήνας.

    Το κατάστημα της Αθήνας σηματοδοτεί επίσης το πρώτο Café Barbera Mini, έναν περιεκτικό χώρο 25-50τμ που στοχεύει στην προβολή της πλήρους σειράς προϊόντων της αλυσίδας Café Barbera, αναφέρει η εταιρεία στην ιστοσελίδα της.

    Η αλυσίδα σχεδιάζει να ανοίξει «πολλαπλά μίνι καταστήματα» σε όλη την Αθήνα τα επόμενα τρία χρόνια. Το κατάστημα της Αθήνας αποτελεί την τέταρτη διεθνή αγορά όπου εισήλθε η Cafè Barbera τους τελευταίους 12 μήνες.

    Έρευνα του παγκόσμιου δικτύου ερευνών World Coffee Portal δείχνει ότι η Ελλάδα ήταν μεταξύ των 14 ευρωπαϊκών αγορών που διατήρησαν θετική ανάπτυξη του κλάδου την περίοδο της πανδημίας, το 2020.

    Το 2021, η αγορά επώνυμων καφέ διατήρησε τη θετική της τροχιά, σημειώνοντας αύξηση 3,6% ξεπερνώντας τα 1.900 καταστήματα. Η Ελλάδα έχει παράγει μερικές από τις πιο σημαντικές επώνυμες αλυσίδες καφέ στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των Coffee Island, Gregory’s, Mikel Coffee Company και CoffeeLab.

    Σύμφωνα με την Ελληνική Ένωση Καφέ, οι Έλληνες καταναλώνουν 40.000 τόνους καφέ τον χρόνο, με το 40% να καταναλώνεται εκτός σπιτιού, ενώ ο Παγκόσμιος Οργανισμός Καφέ κατατάσσει την Ελλάδα στην 17η θέση παγκοσμίως σε κατανάλωση καφέ, με κατά κεφαλήν κατανάλωση 5,4 κιλά ετησίως.

    Σε έρευνα της Κάπα Research για την Ελληνική Ένωση Καφέ, καταγράφηκε ότι 8 στους 10 πολίτες  πίνουν καφέ καθημερινά (84%), ενώ το 53% των ερωτηθέντων δεν έχει σκεφτεί ποτέ να κόψει τον καφέ.

     

     

     

     

    Πηγή: World Coffe Portal

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα