15.6 C
Athens
Monday, May 6, 2024
More

    Η Ελλάδα έχει γίνει το αυτοκινητικό γηροκομείο της Ευρώπης

    Μετά από πολλά χρόνια εισαγωγών παλιών και κακοσυντηρημένων αυτοκινήτων, τα οποία εισήγαγαν επιτήδειοι έμποροι γύριζαν τα χιλιόμετρα και τα πωλούσαν σε ανυποψίαστους αγοραστές, μπήκε τάξη από την Κυβέρνηση τόσο με την ηλεκτρονική πλατφόρμα διασταύρωσης στοιχείων (ΜΕΜΟ), όσο και με την υποχρέωση προσκόμισης του «διαβατηρίου» κάθε αυτοκινήτου, δηλαδή του πιστοποιητικού συμμόρφωσης.

    Όλα αυτά φαίνεται να καταρρέουν σε μία νύχτα με το Υπουργείο Μεταφορών να μην πράττει αυτά που έχει το ίδιο αποφασίσει…

    Αλλα ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:
    Η Κυβέρνηση θέλοντας να βάλει «φρένο» στην εισαγωγή κακών, ρυπογόνων και χωρίς τη δέουσα ασφάλεια οχημάτων, πήρε μέτρα τα οποία ισχύουν εδώ και χρόνια στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε.

    Επι διακυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, η Ελλάδα, μη έχοντας σχεδόν κανένα κριτήριο στις εισαγωγές οχημάτων, έγινε το αυτοκινητικό γηροκομείο της Ευρώπης, αφού ότι… σαπάκι δεν ήθελαν οι Ευρωπαίοι, αντί να το ανακυκλώσουν (με 0€ κέρδος) το έστελναν στην Ελλάδα (με αρκετά € κέρδος).

    Αυτοκίνητα και φορτηγά έμπαιναν στην Ελλάδα χωρίς ΚΤΕΟ ή και με γυρισμένα χιλιόμετρα, με τους οι ιδιοκτήτες να εξαπατώνται και -το χειρότερο- να μην γνωρίζουν ποια είναι η αναγκαία συντήρηση του αυτοκινήτου τους. Ουσιαστικά δεν ήξεραν τι πραγματικά οδηγούν…

    Έτσι και στην Ελλάδα, η σημερινή Κυβέρνηση ξεκίνησε τη 16/1/2023 την ηλεκτρονική πλατφόρμα διασταύρωσης στοιχείων οχημάτων. Με αυτήν, όποιο όχημα μπαίνει στην χώρα γίνεται διασταύρωση από όλες τις αντίστοιχες πλατφόρμες της Ευρώπης, στοιχείων όπως η ηλικία του, ο εξοπλισμός του, τα πραγματικά χιλιόμετρα που είχε και όχι αυτά που αναγράφει το κοντέρ.

    Ενεργοποιήθηκε λοιπόν το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ). Μέσω αυτής της πλατφόρμας δήλωσης μεταχειρισμένου, ο έμπορος για να εισάγει αυτοκίνητο στην Ελλάδα, πρέπει να συμπληρώσει τα στοιχεία του, να καταθέσει το τελευταίο ΚΤΕΟ στη χώρα που πέρασε, το τιμολόγιο αγοράς και το διαβατήριο COc.

    Αυτά τα στοιχεία διασταυρώνονται με  τις βάσεις δεδομένων των εργοστασίων, και έτσι ο υποψήφιος αγοραστής θα είναι σίγουρος ότι το μεταχειρισμένο που θα αγοράσει θα ήταν ακριβώς αυτό που έβλεπε και δεν θα είχαν παραποιηθεί τα στοιχεία του (χιλιόμετρα κλπ).

    Αναμφίβολα δίχως το ΜΕΜΟ, η υποβάθμιση της οδικής ασφάλειας είναι βέβαιη και δυστυχώς, τίθενται οι χειρότερες προϋποθέσεις για τη ραγδαία αύξηση των ατυχημάτων στους δρόμους.

    Παράλληλα με το ΜΕΜΟ οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα αποκάλυπταν τους εκατοντάδες παράνομους εμπόρους εισαγόμενων μεταχειρισμένων οι οποίοι λειτουργού κυρίως μέσω των Social Media ή ιστοσελίδων με αγγελίες μεταχειρισμένων και βέβαια χωρίς να πληρώνουν ούτε ένα ευρώ για ασφαλιστικές εισφορές, φορολογία, ΦΠΑ ή άλλους λογαριασμούς που πληρώνουν οι νόμιμοι συνάδελφοί τους με παραδοσιακά καταστήματα.

    Μέχρι σήμερα λοιπόν, οι μισοί  (!) έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων δεν έχουν ενημερώσει τα αυτοκίνητα τους στο ΜΕΜΟ -φυσικά για να αποφύγουν τη διασταύρωση των στοιχείων- με το Υπουργείο Μεταφορών να μην πράττει αυτά που έχει αποφασίσει, δηλαδή να μην επιβάλλει τα ανάλογα πρόστιμα. Δίνεται έτσι αθέμιτο πλεονέκτημα στους μισούς εισαγωγείς-εμπόρους, που εξαπατούν τους καταναλωτές, έναντι των άλλων μισών, που είναι τίμιοι…

    Αυτά τα οχήματα λοιπόν, πωλούνται κανονικά σε ανυποψίαστους αγοραστές και η Ελλάδα συνεχίζει να είναι το… νεκροταφείο της Ευρώπης, με τη συνεχή εισροή κακών αυτοκινήτων, παρά τις διαθέσεις της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού να ανανεωθεί ο στόλος με καθαρότερα αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι ηλεκτρικά» το οποίο τρέχει πάνω από τρία χρόνια συνέχεια…

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα