Τα οικονομικά μεγέθη, την κατανομή του κύκλου εργασιών το 2022, καθώς και τις εξελίξεις στην επιχειρηματική δραστηριότητα της Lavipharm παρουσίασε ο Βασίλης Μπαλούμης, CFO του Ομίλου, στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.
Αναφερόμενος στους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης, ανέδειξε τη δυναμική του διαδερμικού συστήματος κλονιδίνης, η ένταξη του οποίου στο χαρτοφυλάκιο της Lavipharm είναι αισθητή, όπως αποτυπώνεται στις πωλήσεις του α’ τριμήνου 2023. Μάλιστα ανέφερε ότι ήδη εντός του Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει η προώθηση του προϊόντος από επιλεγμένη ομάδα πωλήσεων στην Ιταλική αγορά ενώ, η μελέτη για τις επόμενες χώρες, που θα διαμορφώσουν και την στρατηγική ανάπτυξης του προϊόντος για τα επόμενα χρόνια, θα έχει ολοκληρωθεί νωρίτερα από τις εκτιμήσεις της διοίκησης.
Στο σημείο αυτό ο κ. Παναγιώτης Γιαννουλέας, COO & Country Manager, παρουσίασε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του διαδερμικού συστήματος κλονιδίνης της Lavipharm, το οποίο απευθύνεται στην κατηγορία της ανθεκτικής υπέρτασης. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανέφερε, η μεγαλύτερη πρόκληση στους ασθενείς με υπέρταση, μια ιατρική κατάσταση που δεν θεραπεύεται αλλά ρυθμίζεται, είναι η συμμόρφωση του ασθενή. Οι φαρμακευτικές αγωγές που ενδείκνυνται είναι σε μορφή δισκίου και καθημερινής χορήγησης. Το patch κλονιδίνης της Lavipharm αφορά εφαρμογή 1 φορά την εβδομάδα.
Ο δεύτερος πυλώνας ανάπτυξης είναι η συνεργασία με την Tikun, όπου ο κ. Μπαλούμης κατέδειξε τις σημαντικές προοπτικές της φαρμακευτικής κάνναβης, μια νέα αναδυόμενη και ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά διεθνώς. Όπως ανέφερε, στην Ελλάδα, ο παραγωγός επένδυσε σε ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο κι ανέθεσε σε δύο εξέχουσες φαρμακευτικές εταιρείες την εμπορική διάθεση των προϊόντων του. Για τη Lavipharm, η ευκαιρία ήταν εξαιρετική, καθώς τα προϊόντα αυτά εμπίπτουν σε δύο από τις θεραπευτικές κατηγορίες, όπου στρατηγικά ήδη επικεντρώνεται η εταιρεία, αυτές του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος (ΚΝΣ) και του Πόνου.
Τρίτο πυλώνα ανάπτυξης αποτελεί η συμμαχία με τη Zentiva, την πρωτοπόρο εταιρεία γενοσήμων στον κόσμο, που ξεκίνησε το 2020. Ήδη από την αρχή της συνεργασίας, οι πωλήσεις από €2 εκατ. έχουν ανέλθει σήμερα σε €5,3 εκατ..
Τέλος, τέταρτος πυλώνας είναι ο τομέας Έρευνας και Ανάπτυξης της Lavipharm. «Έξι νέα προϊόντα αναμένονται να κυκλοφορήσουν σταδιακά στην αγορά, ένα από τα οποία αφορά ένα νέο διαδερμικό σύστημα φαιντανύλης. Η Lavipharm γίνεται ακόμα πιο ανταγωνιστική και εγκαθιδρύεται ως σημαντικός παίκτης στις χώρες που δραστηριοποιείται. Στόχος μας είναι να υπερδιπλασιάσουμε το μερίδιο αγοράς μας στην Ευρώπη από 5,4% που είναι σήμερα», τόνισε ο κ. Μπαλούμης.