Χιλιάδες είναι οι φορολογούμενοι που προσφεύγουν στην Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) προκειμένου να ζητήσουν διαγραφή παλιότερων φορολογικών παραβάσεων. Ωστόσο μόνο τρεις στους δέκα δικαιώνονται. Οι υπόλοιποι επτά στους δέκα αδυνατούν να βρουν μια λύση και αναγκάζονται να εξοφλήσουν ολόκληρο το ποσό που οφείλουν συν τις όποιες προσαυξήσεις και τα διάφορα πρόστιμα.
Αυτά είναι τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, σύμφωνα με τα οποία επί συνόλου 3.553 προσφυγών που υποβλήθηκαν μέχρι τον Απρίλιο:
■ Εκδικάστηκαν 2.325 υποθέσεις
■ Απορρίφθηκαν 1.557 ή ποσοστό 70%
■ Απορρίφθηκαν σιωπηρώς 51, επειδή εξέπνευσε το περιθώριο των 120 ημερών για την εξέταση των προσφυγών
■ Δικαιώθηκαν 703 ή ποσοστό 30,24%
■ Στο αρχείο μπήκαν 14 λόγω παραίτησης των προσφυγόντων.
Οι περισσότεροι από τους φορολογούμενους και τις επιχειρήσεις που είδαν τις υποθέσεις τους να απορρίπτονται από την ΔΕΔ προσέφυγαν και στα διοικητικά δικαστήρια. Σημειώνεται ότι πριν οι φορολογικές υποθέσεις φθάσουν στα δικαστήρια είναι υποχρεωτικό να «περάσουν» πρώτα από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών. Συγκεκριμένα 1.373 φορολογούμενοι αποφάσισαν να προσφύγουν στα δικαστήρια προκειμένου να διεκδικήσουν το δίκιο τους.
Συνολικά, από το 2013, που ξεκίνησε να λειτουργεί η ΔΕΔ, έχουν υποβληθεί 84.889 ενδικοφανείς προσφυγές, από τις οποίες εκδικάστηκαν οι 80.217 υποθέσεις. Σε 19.310 υποθέσεις η ΔΕΔ διαπίστωσε λάθη στις αποφάσεις του φοροελεγκτικού μηχανισμού και δικαίωσε τους φορολογούμενους.