Η BMW αναμένεται να μην προχωρήσει σε περαιτέρω κεφαλαιακή επένδυση στη σουηδική εταιρεία Northvolt, η οποία κατασκευάζει μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα και αναζητά νέα χρηματοδότηση για να αντιμετωπίσει τα οικονομικά της προβλήματα, σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του Bloomberg.
Σύμφωνα με πηγές που έχουν γνώση της κατάστασης, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία συμμετείχε σε πρόσφατους γύρους χρηματοδότησης της Northvolt, αλλά δεν είναι έτοιμη να συμμετάσχει στον επόμενο.
Έτσι, διατηρεί μερίδιο 2,8% στον σουηδικό προμηθευτή.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Northvolt βρίσκεται στη διαδικασία ανεύρεσης κεφαλαίων, καθώς αντιμετωπίζει σοβαρή ρευστότητα.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι επικεφαλής της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων του Διευθύνοντος Συμβούλου Peter Carlsson και του συνιδρυτή Harald Mix, έχουν δεσμευτεί να εξασφαλίσουν νέα κεφάλαια για να διατηρήσουν τη λειτουργία της εταιρείας.
Η BMW δεν προέβη σε σχόλια στο Bloomberg, ενώ εκπρόσωπος της Northvolt δήλωσε ότι η εταιρεία συνεχίζει να εργάζεται για την εξασφάλιση της αναγκαίας χρηματοδότησης.
Καθυστερήσεις και ελάχιστη ζήτηση
Η πολλά υποσχόμενη Northvolt, που ιδρύθηκε το 2016 από δύο πρώην στελέχη της Tesla, θεωρήθηκε η “ελπίδα” της Ευρώπης στον τομέα των μπαταριών, καθώς η αγορά αυτή κυριαρχείται από ασιατικές χώρες, κυρίως την Κίνα και τη Νότια Κορέα, που προσφέρουν χαμηλότερα κόστη.
Ωστόσο, πρόσφατα η εταιρεία παρουσίασε ανησυχητικές καθυστερήσεις στην παραγωγή, με αποτέλεσμα, τον Μάιο, η BMW να ακυρώσει μια παραγγελία ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η Northvolt αναγκάστηκε να προχωρήσει σε περικοπές θέσεων εργασίας, να αναστείλει την επέκτασή της στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική και να εστιάσει στην αύξηση της παραγωγής στις γιγαντιαίες εγκαταστάσεις της στη Σκελεφτέα. Διαθέτει επίσης ερευνητικό κέντρο στο Βάστερας και γραφεία στη Στοκχόλμη.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volvo και η Volkswagen, έχουν αναστείλει τα σχέδιά τους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, λόγω της μειωμένης ζήτησης στην Ευρώπη.
Η Volvo έχει δημιουργήσει κοινοπραξία με τη Northvolt, ενώ η Volkswagen είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας κατασκευής μπαταριών, κατέχοντας περίπου το 21% μέχρι τα τέλη του 2023.
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η Volkswagen δηλώνει ότι συνεχίζει να υποστηρίζει την Northvolt, δεν έχει διευκρινίσει αν θα επενδύσει περαιτέρω στην εταιρεία στο μέλλον.