20.4 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Η ακρίβεια – ακρίβεια αλλά οι Έλληνες εξακολουθούν να προτιμούν τα πιο εξελιγμένα smartphones

    Αύξηση 17% παρουσίασε η πώληση smartphones στην Ελλάδα το 2023 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ η αξία των πωληθέντων συσκευών έφθασε περίπου στα 826 εκατ. ευρώ.

    Η αύξηση αυτή δεν προήλθε όμως από την πώληση επιπλέον συσκευών καθώς η αγορά κινήθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα, αλλά από την στροφή των καταναλωτών προς πιο ακριβά μοντέλα, με κυρίαρχες μάρκες τις Samsung, Αpple και Xiaomi. 

    Ειδικότερα, η Samsung παρέμεινε στην πρώτη θέση όσον αφορά στον αριθμό των τεμαχίων που πωλήθηκαν με ένα μερίδιο που κινήθηκε στα επίπεδα του 41%, παρουσιάζοντας μία ελαφρά μείωση σε σχέση με το 43% που σημείωσε το 2022. Στη δεύτερη θέση παρέμεινε η Xiaomi που αύξησε το μερίδιο της κατά μία ποσοστιαία μονάδα, ήτοι «ανέβηκε» στο 29% από 28%. Σημειωτέον πως η Xiaomi έχει και δεύτερο brand στην ελληνική αγορά, την Poco, η οποία παρέμεινε σταθερή στα επίπεδα του 2,5%.

    Τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασε η Apple, η οποία ανέβηκε σε επίπεδα κοντά στο 16% το 2023 από λίγο πάνω από 13% που ήταν το 2022. Στελέχη της αγοράς σημείωναν ότι στην αύξηση αυτή βοήθησε και το γεγονός ότι τις πρώτες εβδομάδες του 2023 υπήρξε ένας μεγάλος αριθμός συσκευών της σειράς iPhone 14 που είχαν προπαραγγελθεί στο τέλος του 2022 αλλά υπήρξε καθυστέρηση στην παράδοση τους, ενώ παράλληλα υπήρξε σημαντική μείωση των τιμών σε παλαιότερα μοντέλα της Apple.

    Η απόσταση των υπόλοιπων κατασκευαστών από τους τρεις «μεγάλους» είναι τεράστια, καθώς στην τέταρτη θέση βρέθηκε η realme με ένα μερίδιο της τάξεως του 3,5% και ελαφρά αύξηση 0,2 ποσοστιαίων μονάδων με την TCL να ακολουθεί με 3,2% και να έχει παρουσιάσει και αυτή μία αύξηση σχεδόν μίας ποσοστιαίας μονάδας όσον αφορά τα πωληθέντα τεμάχια. Οι υπόλοιποι κατασκευαστές κινούνται σε αρκετά πιο χαμηλά επίπεδα αλλά είναι αξιοσημείωτη η παρουσία της Motorola που διπλασίασε το μερίδιο της το 2023 φθάνοντας σχεδόν στο 2%.

    Με βάση την αξία των πωληθέντων συσκευών, η κατάσταση στην ελληνική αγορά των smartphones είναι λίγο διαφορετική με Samsung και Apple να κονταροχτυπιούνται για την πρώτη θέση. Για το 2023, στην κορυφή βρέθηκε η Apple με ένα μερίδιο της τάξεως του 40% (από 36%) με τη Samsung να υποχωρεί στη δεύτερη με 38% (από 40%). Αρκετά μακριά βρίσκεται η Xiaomi, η οποία «έχασε» δύο ποσοστιαίες μονάδες και έπεσε στο 14,5%, ενώ σε αυτό το μερίδιο πρέπει να προστεθεί και το 2% της Poco, η οποία παρέμεινε σταθερή. Ουσιαστικά, πάντως οι εν λόγω τρεις κατασκευαστές αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 95% της αξίας των πωληθέντων smartphones στη χώρα μας.

    Από τους «μικρούς», ουσιαστικά οι μόνοι κατασκευαστές με μερίδια κοντά ή λίγο πάνω από το 1% είναι η realme (με 1,4%), η TCL και η Motorola. Πάντως, οι τρεις τελευταίοι είναι από τους κατασκευαστές που αναμένεται να επιδιώξουν το 2024 να κινηθούν πιο δυναμικά στην Ελλάδα, κάτι που αναμένουμε και από την Oppo, η οποία εκτιμάται ότι θα επιδιώξει να ενισχύσει την παρουσία της στη χώρα μας τους επόμενους μήνες.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα