Οι δύο μεγάλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Honda και η Nissan, επιβεβαίωσαν ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο συγχώνευσης. Οι συζητήσεις για τη συνεργασία των δύο ανταγωνιστών αναδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο η ταχεία άνοδος της Κίνας στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων αλλάζει τη βιομηχανία.
Αντιστοιχώντας με δημοσίευμα της εφημερίδας Nikkei, η Honda και η Nissan ανακοίνωσαν την Τετάρτη ότι βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για μια συγχώνευση ή κάποια άλλη συνεργασία στο μέλλον, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι δεν έχει ληφθεί ακόμη οριστική απόφαση.
Φέτος, οι δύο εταιρείες έχουν έρθει πιο κοντά και έχουν ήδη ανακοινώσει σχέδια συνεργασίας στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, επιδιώκοντας να μειώσουν τα έξοδα ανάπτυξης.
Και οι δύο εταιρείες αντιμετωπίζουν προβλήματα στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, καθώς δεν είχαν προετοιμαστεί επαρκώς για την ταχεία μετάβαση της χώρας προς τα ηλεκτρικά και υβριδικά plug-in οχήματα. Η Nissan, επίσης, παρουσιάζει ασθενέστερα αποτελέσματα στις ΗΠΑ.
Μια ενδεχόμενη συγχώνευση θα μπορούσε να επιτρέψει στις Honda και Nissan να εκμεταλλευτούν συνέργειες στις αγορές και στην ανάπτυξη τεχνολογίας, αλλά θα έφερνε και προκλήσεις, καθώς οι δύο εταιρείες έχουν διαφορετικές κουλτούρες και εν μέρει αλληλοεπικαλυπτόμενα μοντέλα οχημάτων, όπως σημειώνει η Wall Street Journal.
Τον περασμένο μήνα, η Nissan ανακοίνωσε σχέδια αναδιάρθρωσης που περιλαμβάνουν την περικοπή 9.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως και τη μείωση της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας κατά 20%. Ταυτόχρονα, αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις της για τις πωλήσεις οχημάτων στις μεγαλύτερες αγορές, με ιδιαίτερη έμφαση στην Κίνα και τη Βόρεια Αμερική.
Στην Κίνα, η Nissan ανέστειλε την παραγωγή οχημάτων στο εργοστάσιό της στο Changzhou, ενώ η Honda επιχείρησε να μειώσει το προσωπικό σε μια κοινή επιχείρηση μέσω εθελοντικών παραιτήσεων.
Οι αναλυτές σημείωσαν ότι οι συζητήσεις για συγχώνευση καθοδηγούνται από την αυξανόμενη πίεση από εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η Tesla και η κινεζική BYD. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ηγούνται επίσης στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης και του λογισμικού, αναγκάζοντας τις παραδοσιακές εταιρείες να κάνουν μεγάλες επενδύσεις για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Οι μετοχές της Nissan αυξήθηκαν κατά 23% το απόγευμα της Τετάρτης, ενώ οι μετοχές της Honda υποχώρησαν περίπου κατά 3%. Η κεφαλαιοποίηση της Honda είναι πάνω από τέσσερις φορές μεγαλύτερη από αυτή της Nissan, υποδεικνύοντας ότι σε περίπτωση συγχώνευσης, η ισχύς θα ήταν υπέρ της Honda.