16.1 C
Athens
Saturday, May 4, 2024
More

    Γλυπτά του Παρθενώνα: Παραμένουν 10 μήνες μη προσβάσιμα στο κοινό από το Βρετανικό Μουσείο

    Εξακολουθεί να μην είναι προσβάσιμη στο κοινό, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες αίθουσες του Βρετανικού Μουσείου, που έχουν ανοίξει από τον περασμένο Μάιο, όταν έληξε το τελευταίο lockdown στη Βρετανία, η αίθουσα που στεγάζει τους ανεκτίμητους αρχαιοελληνικούς θησαυρούς που φιλοτέχνησε ο Φειδίας.

    Εκπρόσωπος του Μουσείου που μίλησε στην εφημερίδα «Τα Νέα» δεν ήταν σε θέση να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις, μιλώντας γενικά για ένα «πρόγραμμα επισκευών και συντήρησης» που εκπονείται στις αίθουσές του. Οσο για το πότε θα επαναλειτουργήσουν; Κάποια στιγμή «αργότερα μέσα στο φθινόπωρο»

    Συνολικά, παραμένουν κλειστές έξι αίθουσες με αρχαιοελληνικά εκθέματα: οι αίθουσες 15, 16, 17 και 18 (σ.σ. στην τελευταία εκτίθενται τα Γλυπτά), οι οποίες δεν λειτουργούν λόγω «επισκευών», και οι αίθουσες 19 και 20, οι οποίες δεν δέχονται επισκέπτες λόγω «τήρησης των μέτρων για τον κορωνοϊό». Εκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι οι υπάλληλοι του Μουσείου, όταν ερωτώνται, δίνουν διαφορετικές εκδοχές τόσο για τον λόγο που κρατά κλειστές, από τον Δεκέμβριο του 2020, τις «ελληνικές» αίθουσες, όσο και για το πότε θα επαναλειτουργήσουν.

    Οι εκπρόσωποι της εκστρατείας για τον επαναπατρισμό των Μαρμάρων είναι θορυβημένοι, εκφράζοντας αγωνία ακόμη και για την ακεραιότητα των Γλυπτών. Στις 15 Αυγούστου, η Διεθνής Ενωση για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα (IARPS), η οποία εκπροσωπεί 21 εθνικές επιτροπές από όλο τον κόσμο, έγραψε για το θέμα στον πρόεδρο του Μουσείου σερ Ρίτσαρντ Λάμπερτ, στον διευθυντή του δρ Χάρτβιχ Φίσερ και στους επιτρόπους του.

     

    Στην επιστολή η Ένωση εκφράζει τη «βαθιά ανησυχία» της για το γεγονός ότι η αίθουσα παραμένει κλειστή, υπογραμμίζοντας ότι το «πιθανό πρόβλημα υγρασίας δημιουργεί μία επικίνδυνη κατάσταση για τα Γλυπτά». Παράλληλα, καλεί το Μουσείο να «επανεξετάσει τη θέση του για τη συνεχιζόμενη διαίρεση των Γλυπτών», επισημαίνοντας την «ηθική υποχρέωσή του» για επανένωση όλων των σωζόμενων Γλυπτών στο Μουσείο Ακρόπολης. «Είναι θλιβερό ότι η αίθουσα 18 παραμένει κλειστή από τον περασμένο Δεκέμβριο μέχρι νεωτέρας», δήλωσε στα «ΝΕΑ» η πρόεδρος της IARPS, δρ Κρις Τίτγκατ, επισημαίνοντας ότι «οι ακατάλληλες συνθήκες κλιματισμού που επικρατούν στην αίθουσα προκαλούν ανησυχία»«Ελπίζω», πρόσθεσε, «να μη χρειαστεί να περιμένουμε άλλα 22 χρόνια για να θαυμάσουμε ξανά τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Λονδίνο, όπως συνέβη το 1940, όταν η Ντουβίν Γκάλερι χτυπήθηκε από βόμβα και παρέμεινε κλειστή μέχρι το 1962! Τότε, βέβαια, τα Γλυπτά φυλάσσονταν σε ασφαλές μέρος και έμειναν άθικτα».

    Σχεδόν δύο μήνες μετά, το Μουσείο δεν έχει απαντήσει στην επιστολή, γεγονός που η δρ Τίτγκατ χαρακτηρίζει «λυπηρό». «Το ότι δεν απάντησαν είναι άκρως απογοητευτικό. Ετσι, άραγε, κάνουν διάλογο για ένα τόσο επιτακτικό ζήτημα; Είναι καιρός το Βρετανικό Μουσείο και η Βρετανία να περάσουν στον 21ο αιώνα», τόνισε ο Πολ Κάρτλετζ, διάσημος ελληνιστής του Κέιμπριτζ, αντιπρόεδρος της IARPS και της Βρετανικής Επιτροπής για τα Γλυπτά (BCRPM).

    Οι «ελληνικές» αίθουσες έκλεισαν για το κοινό στις 16 Δεκεμβρίου 2020, όταν στο κτίριο μπήκε λουκέτο εξαιτίας του lockdown που επέβαλε η βρετανική κυβέρνηση. Το Μουσείο άνοιξε ξανά πέντε μήνες αργότερα, στις 17 Μαΐου 2021. Ωστόσο, οι αίθουσες της Αρχαίας Ελλάδας παρέμειναν κλειστές, με τους αρμόδιους να μεταθέτουν συνεχώς την ημερομηνία επαναλειτουργίας τους.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα