Έντονες αντιδράσεις των ξένων τουριστικών οργανισμών έχουν προκαλέσει τα πρόσφατα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για τον κλάδο και ειδικότερα στην αύξηση του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση και την επιβολή τέλους κρουαζιέρας.
Έτσι η Γερμανική Ενωση Ταξιδίων, DRV, ζητάει από την κυβέρνηση μεταβατική περίοδο για την εφαρμογή των τελών και ειδική μεταχείριση για τα πακέτα διακοπών που έχουν ήδη πουληθεί για το 2025, καθώς αδυνατεί να μετακυλήσει το κόστος των επιπλέον τελών στους πελάτες που έχουν ήδη πληρώσει τις διακοπές τους αλλά και να επωμιστούν οι ίδιοι οι τουριστικοί οργανισμοί αυτά τα κόστη. Επιπλέον, με την επιστολή που έφθασε στο γραφείο της υπουργού Τουρισμού στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας η DRV προειδοποιεί πως η γερμανική αγορά είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη στην ανταγωνιστικότητα των τιμών, σημειώνοντας μάλιστα πως τα τελευταία χρόνια υπήρξε στροφή πελατών από τη Δυτική Μεσόγειο στην πιο ανταγωνιστικά τιμολογημένη Ανατολική Μεσόγειο, υπονοώντας εμμέσως πλην σαφώς την Ελλάδα, και έτσι κάλλιστα μπορεί να υπάρξει και νέα στροφή.
Η επιστολή έρχεται ενώ πληθαίνουν οι πληροφορίες από επαφές Ελλήνων ξενοδόχων με τους ξένους συνεργάτες τους για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στο να διαχειριστούν τις χρεώσεις οι οποίες θα επιβληθούν τουλάχιστον με τα μέχρι στιγμής δεδομένα για τη σεζόν του 2025. Αυτά λαμβάνουν χώρα ενώ τα ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης καλύπτοντας το θέμα των νέων πολιτικών που αποφάσισε η Ελλάδα δημιουργούν ένα κλίμα που θέλει τη χώρα είτε να λειτουργεί εισπρακτικά απέναντι στους τουρίστες είτε να μη θέλει παραπάνω επισκέπτες, αναφέρουν χαρακτηριστικά κύκλοι της βρετανικής και της γερμανικής τουριστικής βιομηχανίας.
Η επιστολή της DRV προς την υπουργό Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη αφού αναφέρει ότι «η γερμανική ταξιδιωτική βιομηχανία μπορεί να ανατρέξει σε μια καλή καλοκαιρινή σεζόν το 2024 και είναι περισσότερο από χαρούμενη που, παρ’ όλες τις αντιξοότητες, οι Γερμανοί παραθεριστές συνεχίζουν να εκτιμούν τα προϊόντα του κλάδου μας», υπογραμμίζει πως «δεν είναι μυστικό ότι αυτή η επιτυχία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το τουριστικό προϊόν, τις υπηρεσίες και τη φιλοξενία στους προορισμούς». Συνεχίζοντας αναφέρει ότι «η Ελλάδα είναι ένας αξιόπιστος εταίρος στο πλευρό μας». Ομως «λόγω του γεγονότος ότι έχουμε πολλά χρόνια συνεργασίας και εμπιστοσύνης, επιτρέψτε μας να επισημάνουμε μια εξέλιξη που παρατηρούμε με ανησυχία: βλέπουμε ότι η Ελλάδα επιβάλλει πολλούς νέους φόρους και εισφορές σε παραθεριστές ή αυξάνει σημαντικά τις υπάρχουσες χρεώσεις σε ένα σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Εκτός από την εισφορά στους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων, αυτό αφορά ιδίως το “τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση”, το οποίο πρόκειται να αυξηθεί σημαντικά», αναφέρει η DRV.
«Οι ανησυχίες μας σε καμία περίπτωση δεν στρέφονται εναντίον της ελληνικής κυβέρνησης και της πρόθεσής της να χρησιμοποιήσει φόρους και εισφορές για να επηρεάσει θετικά τη βιωσιμότητα του φυσικού περιβάλλοντος, τις υποδομές και την εποχικότητα. Ωστόσο θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι λόγω του βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα της φάσης υλοποίησης, πολλές από τις εταιρείες-μέλη μας αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες στη μεταβίβαση αυτού του επιπλέον κόστους στους πελάτες τους. Στο τέλος οι ταξιδιωτικοί πράκτορες θα πρέπει να επωμιστούν ένα σημαντικό πρόσθετο βάρος κατά τη μεταβατική φάση. Ως εκ τούτου θα σας παροτρύναμε πολύ να δώσετε αναβολή στις ήδη πληρωμένες κρατήσεις (σ.σ. inventory bookings)».
Και στο σημείο αυτό η επιστολή αλλάζει τόνο και προειδοποιεί για απώλεια πελατών από τη γερμανική αγορά ταξιδιωτών: «Θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι οι Γερμανοί παραθεριστές είναι εξαιρετικά ευαίσθητοι στις τιμές. Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει μια στροφή πελατών μας λόγω τιμών από τη Δυτική Μεσόγειο προς τα ανατολικά και μια περαιτέρω μετατόπιση στις ροές επισκεπτών δεν μπορεί να αποκλειστεί». «Σας παρακαλώ να το έχετε υπόψη σας», αναφέρει χαρακτηριστικά η επιστολή, την οποία υπογράφουν ο πρόεδρος της DRV Norbert Fiebig και ο γενικός διευθυντής της, Achim Wehrmann.