Ίσως σκεφτείτε, ότι εάν ξοδέψατε τη ζωή σας δημιουργώντας μια πλούσια γκαρνταρόμπα , με υπέροχα ρούχα, ότι θα τα φορέσετε. σαν να είσαι σχεδιάστρια μόδας , θα έχεις στυλ και μια ζωή μέσα σε ένα ουράνιο τόξο από πούλιες, λύκρα, τζιν και δαντέλα, με ένα ολόκληρο catwalk show στην ντουλάπα σου.
Αλλά η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι σχεδιαστές, άνδρες ή γυναίκες, δεν βλέπουν τους εαυτούς τους ως ζωντανούς διαφημιστικούς πίνακες για τη δουλειά τους — τουλάχιστον στην επαγγελματική τους ζωή. (Όταν βγαίνουν έξω, τείνουν να ντύνονται για να αντιπροσωπεύουν.) Ή έτσι ανακάλυψα όταν άδραξα τη στιγμή των σόου ραπτικής για να καταγράψω τι φορούσαν οι δημιουργικοί διευθυντές που συνάντησα και να ρωτήσω μερικούς από αυτούς γιατί και πώς επέλεξαν τα ρούχα τους.
Τόσο η Maria Grazia Chiuri, η καλλιτεχνική διευθύντρια των γυναικείων ενδυμάτων Dior, όσο και η Virginie Viard, η δημιουργική διευθύντρια της Chanel, πήραν τους φιόγκους τους με απλά μαύρα κοστούμια από τις μάρκες τους. Το μαύρο ήταν επίσης το χρώμα της επιλογής του Pierpaolo Piccioli του Valentino, του Haider Ackermann του Jean Paul Gaultier και του Daniel Roseberry του Schiaparelli.
Όχι τόσο πολύ, αποδείχτηκε, επειδή στους σχεδιαστές αρέσει πολύ, πολύ η μονόχρωμη – πράγματι, τόσο ο κύριος Piccioli όσο και ο κύριος Ackermann είναι δύο από τους μεγαλύτερους χρωματιστές της μόδας – ή επειδή πιστεύουν ότι τους κάνει να φαίνονται καλλιτεχνικοί και υπαρξιστές ή αυστηροί και τρομακτικοί . Είναι επειδή, είπαν, θέλουν να εστιάσουν την προσοχή σε αυτό που κάνουν, όχι σε αυτό που φοράνε.
«Από τα 20 μου, είμαι με στολή», είπε ο κ. Roseberry όταν ρώτησα. «Αυτό το καναδικό σμόκιν» — έδειξε τι φορούσε: ένα ξεθωριασμένο τζιν πουκάμισο και ξεθωριασμένο τζιν — «ή μαύρο παντελόνι Carhartt και ένα μαύρο μπλουζάκι. Με αφήνει να κατευθύνω όλη μου την ενέργεια στη δουλειά μου».
Ο κ. Ackermann είπε ότι ήταν πάντα σε μαύρο και άσπρο ή μπλε, τόσο καλύτερα να αφήσει τις συλλογές του να «μιλούν». Ομοίως, ο κ. Piccioli, ο οποίος φοράει μαύρο παντελόνι από την ανδρική συλλογή του με μαύρο μπλουζάκι όταν είναι ζεστό και μαύρο φούτερ το χειμώνα, είπε ότι το να φοράς το ίδιο πράγμα σχεδόν κάθε μέρα «σας αφήνει να κρατήσετε κάποια απόσταση από το δουλειά.” Κάτι που, δεδομένης της 24/7 φύσης της μόδας, είναι μάλλον καλό.
Είναι ουσιαστικά το ίδιο σκεπτικό με το οποίο βρήκε ο Steve Jobs όταν υιοθέτησε μια στολή από εικονικά ζιβάγκο Issey Miyake, τζιν και παπούτσια New Balance. Τι οδήγησε τον Γκόρντον Μπράουν, κατά τη διάρκεια της θητείας του ως Βρετανός καγκελάριος του Οικονομικού, να φορά μόνο ναυτικά κοστούμια, λευκά πουκάμισα και κόκκινες γραβάτες. γιατί ο Mark Zuckerberg είναι πάντα με γκρι μπλουζάκια Brunello Cucinelli και κουκούλα; και γιατί η Άνγκελα Μέρκελ φορούσε σακάκια βασικού χρώματος με μαύρα παντελόνια σχεδόν όλη την περίοδο που ήταν καγκελάριος της Γερμανίας. Η δημιουργία μιας στολής για τον εαυτό σας σας κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο και ανοίγει χώρο στον εγκέφαλό σας κάθε πρωί για να σκεφτείτε άλλα πράγματα εκτός από τα ρούχα.