15.9 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Γιατί οι ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών κοιτάζουν προς Σιγκαπούρη

    Κατά την διάρκεια της έκθεσης Anuga 2023 στην Κολωνία, υπήρξε μία χώρα-έκπληξη που ακούστηκε πολλές φορές στους διαλόγους που υπήρχαν με Έλληνες εκθέτες: η Σιγκαπούρη. Η ασιατική αυτή χώρα βγήκε από το στόμα πολλών εκθετών όταν η συζήτηση πήγαινε στις νέες αγορές που έχει ανοίξει πρόσφατα ή που επιδιώκει να ανοίξει η εταιρεία τους, κάτι που κίνησε αρκετά την περιέργεια, καθώς δεν πρόκειται για μία από τις κλασικές αγορές-στόχους των ελληνικών επιχειρήσεων.

    Την «ανακάλυψη» της Σιγκαπούρης επιβεβαιώνουν τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία για τις ελληνικές εξαγωγές στη χώρα (για το έτος 2022), τα οποία επεξεργάστηκε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Σιγκαπούρης: σύμφωνα με αυτά, το 2022 παρατηρήθηκε αύξηση των εξαγωγών τροφίμων και ποτών σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες, και συνολικά ο εν λόγω τομέας παρουσίασε αύξηση κατά 25% σε σχέση με το 2021, ανερχόμενος στα 7,14 εκατ. ευρώ. Ποσό που είναι μεν σχετικά χαμηλό, καθώς αποτελεί μόλις το 2,56% στο σύνολο των ελληνικών εξαγωγών προς τη Σιγκαπούρη, όμως είναι σαφές ότι υπάρχει δυναμική περαιτέρω ανάπτυξης.

    Ποια είναι τα στοιχεία που καθιστούν ελκυστική την αγορά της Σιγκαπούρης

    Ένα στοιχείο που καθιστά ιδιαίτερα ελκυστική την αγορά της Σιγκαπούρης είναι η σχεδόν ολοκληρωτική εξάρτησή της από εισαγωγές τροφίμων και ποτών, καθώς η παραγωγή της δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες της ούτε στο ελάχιστο: σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ Σιγκαπούρης, το 95% της εγχώριας κατανάλωσης εξαρτάται από τις εισαγωγές, λόγω της μικρής επιφάνειας της χώρας.

    Επιπλέον, τα νοικοκυριά στη Σιγκαπούρη φαίνεται ότι υιοθετούν έναν τρόπο ζωής προσανατολισμένο περισσότερο στη δυτική κατανάλωση, τείνοντας να αγοράζουν όλο και περισσότερα τρόφιμα που συχνά συναντώνται στις δυτικές κοινωνίες (ψωμί, ζυμαρικά, δημητριακά, πράσινες σαλάτες), παρά τα παραδοσιακά (ρύζι). Είναι επίσης πρόθυμοι να πληρώσουν πολύ ακριβά για ένα προϊόν υψηλής διατροφικής αξίας και ποιότητας καθώς και χωρίς χημικά πρόσθετα, ένα επιπλέον στοιχείο που μπορεί να ευνοήσει τα ελληνικά προϊόντα.

    Ισχυρός ανταγωνισμός

    Φυσικά, η Ελλάδα δεν… παίζει μόνη της στη Σιγκαπούρη, αφού μεταξύ άλλων έχει να ανταγωνιστεί και τις άλλες μεγάλες μεσογειακές χώρες που επίσης διεκδικούν μερίδιο αγοράς στην ασιατική πόλη-κράτος. Σημειωτέον ότι η Σιγκαπούρη αποτελεί τον πέμπτο μεγαλύτερο πελάτη της ΕΕ σε τρόφιμα και ποτά, με σύνολο εξαγωγών ύψους 2,3 δισ. ευρώ ετησίως.

    Στον επιχειρηματικό οδηγό του για το 2023, το Γραφείο ΟΕΥ Σιγκαπούρης τονίζει ότι προκειμένου η Ελλάδα να αποκτήσει στη συνείδηση του Σιγκαπουριανου καταναλωτή τη θέση της τέταρτης μεσογειακής χώρας (πλην των ανταγωνιστριών Ιταλίας-Γαλλίας-Ισπανίας, αλλά και της Τουρκίας), κρίνεται σκόπιμη η συνέχιση της δικτύωσης με εισαγωγείς και διανομείς της Σιγκαπούρης, η οργάνωση διαδικτυακών σεμιναρίων για ελληνικά αγροτικά προϊόντα και η συμμετοχή σε μεγάλες διεθνείς εκθέσεις τροφίμων και ποτών της Σιγκαπούρης, όπως η Food Hotel Asia.

     

     

     

    Πηγή: Foodreporter

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα