23 C
Athens
Friday, May 3, 2024
More

    Γιατί η Ινδία χρειάζεται ένα γενικό σχέδιο αερομεταφορών – Σε φρενίτιδα αγορών αλλά ποιος θα πετάξει τα αεροπλάνα…

    Η χειμωνιάτικη ομίχλη θα περάσει, αλλά οι συχνές διακοπές πτήσεων μπορεί να είναι εδώ για να μείνουν.

    Καθώς η Ινδία επιδιώκει να διπλασιάσει τον εμπορικό της στόλο αεροπορικών εταιρειών και να προσθέσει έως και 70 νέα αεροδρόμια έως το 2030, η πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου θα έχει έλλειψη τουλάχιστον ενός κρίσιμου πόρου – πιλότων.

    Όχι ότι κανείς σκεφτόταν το 2030 αυτή την εβδομάδα, όταν τα αεροπλάνα στη βόρεια Ινδία μετά βίας μπορούσαν να κοιτάξουν κάτω από τον διάδρομο.

    Μια γροθιά στο στομάχι και ένα γεύμα στην άσφαλτο — έτσι αντιμετώπισαν οι Ινδοί επιβάτες τις αδυσώπητες καθυστερήσεις πτήσεων, καθώς οι κακές καιρικές συνθήκες έκαναν τα δρομολόγια των αεροπορικών εταιρειών σε όλη τη χώρα, μη ικανοποιητικά τα αεροδρόμια και τσιτόνοντας τα νεύρα.

    Η επαναλειτουργία του δεύτερου διαδρόμου του αεροδρομίου του Δελχί με δυνατότητα CAT III – εξοπλισμένος για λειτουργία σε χαμηλή ορατότητα – θα επιλύσει μόνο εν μέρει το πρόβλημα, δήλωσε ο Kapil Kaul, διευθύνων σύμβουλος της CAPA India, μιας αεροπορικής εταιρείας συμβούλων.

    Το Δελχί είναι ένα αεροδρόμιο «κόμβος» που εκτελεί πτήσεις προς πολλά αεροδρόμια «spoke» στη βόρεια Ινδία που είναι επιρρεπή στην ομίχλη αλλά δεν είναι εξοπλισμένα για απογειώσεις και προσγειώσεις χαμηλής ορατότητας. 

    Έτσι, οι καθυστερήσεις πτήσεων ενδέχεται να συνεχιστούν σε περίπτωση πυκνής ομίχλης. Αυτά τα αεροδρόμια μπορούν να εξοπλιστούν εάν υπάρχει επιχειρηματική περίπτωση να δαπανηθούν αυτά τα χρήματα, είπε ο Kaul. 

    Τότε οι πιλότοι θα χρειαστούν εκπαίδευση – έως τώρα, το 50% των 10.000 και πλέον πιλότων της Ινδίας δεν έχουν εκπαιδευτεί στο CAT III, είπε.

    Ενώ η ομίχλη θα έχει εξαφανιστεί πολύ πριν από τον Ιούνιο, οι καθυστερήσεις μπορεί να συνεχιστούν, καθώς οι νέοι περιορισμοί χρόνου πτήσης τίθενται σε ισχύ.

    Οι ώρες υπηρεσίας έχουν μειωθεί για να μειωθεί η κόπωση των πιλότων και να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πτήσεων. Για να διατηρήσουν την τρέχουσα κλίμακα λειτουργίας τους, οι αεροπορικές εταιρείες θα χρειαστούν 20% περισσότερους πιλότους, είπε ο Kaul.

    Από έναν προβλεπόμενο συνολικό στόλο 789 αεροπλάνων στις αεροπορικές εταιρείες της Ινδίας φέτος, περίπου 150 με 200 είναι ακινητοποιημένα λόγω ελλείψεων κινητήρων και άλλων ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα. Το χάσμα των πιλότων θα διευρυνθεί καθώς αυτά τα αεροσκάφη επιστρέφουν στην εργασία τους.

    Οι δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Ινδίας IndiGo και Air India έχουν επίσης κάνει κράτηση ρεκόρ νέων αεροπλάνων και η Akasa Air μόλις προστέθηκε σε αυτό . Φέτος, η Air India που ανήκει στην Tata παραλαμβάνει ένα αεροπλάνο την εβδομάδα .

    «Η Ινδία είναι μάρτυρας μιας απίστευτης επέκτασης που συμβαίνει μια φορά σε μια γενιά», είπε ο Kaul. Η έλλειψη πιλότων είναι μεγαλύτερο διαρθρωτικό πρόβλημα από ό,τι εκτιμάται, είπε.

    “Η παραγγελία ενός αεροπλάνου είναι το πιο εύκολο πράγμα. Η στελέχωση του με ακρίβεια είναι πολύ δύσκολη στην Ινδία.”

    Η Ινδία μπορεί να είναι η τρίτη μεγαλύτερη εγχώρια αεροπορική αγορά, αλλά εξακολουθεί να είναι σχετικά μικρή. Η American Airlines έχει περισσότερα αεροπλάνα στο στόλο της από όλες τις αεροπορικές εταιρείες της Ινδίας. Η Κίνα έχει έξι φορές περισσότερους πιλότους από την Ινδία.

     Πηγή: Airbus Global Market Forecast 2023

    Για έναν κλάδο που εξακολουθεί να παρουσιάζει απώλειες (η CAPA εκτιμά ότι οι ζημίες του κλάδου ανέρχονται σε 1,6 έως 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 24ο έτος) και είναι επιρρεπής σε χρεοκοπίες , η ανάπτυξη θα μπορούσε να παρεμποδιστεί χωρίς ένα σαφές σχέδιο υποδομής.

    Η Ινδία χρειάζεται ένα γενικό σχέδιο αεροπορίας για το 2030 και μετά για να διαχειριστεί τον εναέριο χώρο, τις δυνατότητες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, την υποδομή του αεροδρομίου και άλλες τέτοιες ζωτικές λεπτομέρειες, είπε ο Kaul. Εάν αυτό λειτουργήσει, είπε, «η αεροπορία μπορεί να είναι μια εξαιρετική ιστορία για την Ινδία».

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα