Μία από τις μεγαλύτερες σε διάρκεια και κόστος απεργίες στη μεταπολεμική Γερμανία βρίσκεται σε εξέλιξη στη χώρα αφορά τους μηχανοδηγούς στα τρένα που θα απέχουν από την εργασία τους για συνολικά 6 μέρες, από τα μεσάνυχτα της 24.01 μέχρι τις 18.00 την ερχόμενη Δευτέρα 29.01.
Το πανίσχυρο Συνδικάτο GDL και ο επικεφαλής του Κλάους Βεζέλσκι ζητούν μειωμένο ωράριο στις 35 ώρες χωρίς μείωση του μισθού, μισθολογικές αυξήσεις και επίδομα πληθωρισμού. Η Deutsche Bahn καλεί το συνδικάτο των μηχανοδηγών να επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να βρεθεί συμβιβασμός, προτείνοντας 37ωρο χωρίς μείωση μισθού και αυξήσεις στους μισθούς έως και 13%, κάτι που οι μηχανοδηγοί δεν θεωρούν αρκετό.
Τεράστιες επιπτώσεις στη βιομηχανία, στο 1 δισ. οι ζημιές
Οι επιπτώσεις στη βιομηχανία αναμένονται τεράστιες, δεδομένου ότι ένα μεγάλο μέρος της διακίνησης εμπορευμάτων στη Γερμανία αλλά και προς την υπόλοιπη Ευρώπη γίνεται μέσω του πυκνού γερμανικού σιδηροδρομικού δικτύου.
Όπως αναφέρει στο ARD ο οικονομολόγος Μίχαελ Γκρέμλινγκ από το Ινστιτούτο Γερμανικής Οικονομίας της Κολωνίας «μια ημέρα μόνο πανγερμανικής απεργίας των τρένων κοστίζει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ». Με την ανακοίνωση και μόνο της εξαήμερης απεργίας το μεταφορικό κόστος εκτοξεύθηκε. «Πλησιάζουμε το ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε ζημίες» παρατηρεί.
Από την πλευρά του ο υπ. Μεταφορών από τους Φιλελευθέρους Φόλκερ Βίσινγκ μιλώντας στο ZDF ανέφερε ότι «δεν κατανοεί καθόλου το είδος αυτής της μισθολογικής διαμάχης» χαρακτηρίζοντας «ανεύθυνη» τη στάση του GDL, η οποία επηρεάζει «τα σχέδια εκατομμυρίων επιβατών.