15.9 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στην κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 στην Κεντρική Ελλάδα – Πού θα πηγαίνουμε γρηγορότερα

    Στην κυκλοφορία δίνεται από σήμερα το σύνολο των 136 χλμ., από τα 182,1 χλμ., του κομβικού για τις μετακινήσεις αυτοκινητοδρόμου Ε65 (Κεντρικής Ελλάδας) από την Εθνική Οδό (Α.Θ.Ε. 206,5 χλμ.) έως και τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) Καλαμπάκας.

    Τα τμήματα Λαμία -Ξυνιάδα και Τρίκαλα -Καλαμπάκα θα ενωθούν με το «τυφλό» κομμάτι του αυτοκινητόδρομου (Ξυνιάδα -Τρίκαλα). Στον Ε 65, η μέση ημερήσια κυκλοφορία υπολογίζεται μεταξύ 9.000 έως 10.000 οχήματα. Η διαδρομή από την είσοδο του Ε65 στον ημικόμβο της εθνικής οδού ως την Καλμπάκα θα κοστίζει για ένα ΙΧ 8,20 ευρώ, καθώς θα προστεθεί μόνο ένας μετωπικός σταθμός διοδίων στο Λιανοκλάδι. (λειτουργούν ήδη οι μετωπικοί σταθμοί Σοφάδων και Τρικάλων).

    Τρέχουν" οι εργασίες στον Ε65

    Ο Ε65 που θα συνδέει την Α.Θ.Ε. με την Εγνατία Οδό (πλησίον των Γρεβενών) έργο συνολικού προϋπολογισμού 1,397 δισ. ευρώ, θα ολοκληρωθεί εντός του 2026 από την παραχωρησιούχο και κατασκευάστρια εταιρία ΤΕΡΝΑ που διαχειρίζεται, εκμεταλλεύεται και συντηρεί την εν λόγω οδική σύμβαση παραχώρησης.

    Το έργο παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος – Ε65 αφορά στην κατασκευή του ομώνυμου αυτοκινητόδρομου, από ημικόμβο με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (στο 206,5 χλμ.) έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία Οδό (πλησίον των Γρεβενών), καθώς και στη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας.

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Ε65: Στην κυκλοφορία 136 χλμ. στην Κεντρική Ελλάδα - Στα  εγκαίνια ο πρωθυπουργός | Sofokleousin.gr

    Σήμερα βρίσκεται σε λειτουργία το μεσαίο τμήμα του εν λόγω αυτοκινητόδρομου από τον ανισόπεδο κόμβο Ξυνιάδας μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων καθώς και το τμήμα από τον ημικόμβο στην Εθνική Οδός έως τον ανισόπεδο κόμβο Καρπενησίου και θα δοθεί σε κυκλοφορία το τμήμα από ανισόπεδο Καρπενησίου έως ανισόπεδο Ξυνιάδας και από ανισόπεδο Τρικάλων έως ανισόπεδο Καλαμπάκας.

    Με την ολοκλήρωσή του ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή.

    Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας – που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης. Παράλληλα θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια.

    Επιπλέον, ο αυτοκινητόδρομος θα συμβάλλει τα μέγιστα στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και μετάβαση της σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Ενδεικτικά αξίζει να αναφέρουμε ότι με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

    Ο Ε65 διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα