Το νέο θεσμό των Πρότυπων Προτάσεων αξιοποίησαν οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, καταθέτοντας σχετικό φάκελο για το έργο νέας γενιάς που αφορά στην Αττική Οδό και τις τρεις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις της.
Ειδικότερα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Άκτωρ Παραχωρήσεις και ο όμιλος Άβαξ κατέθεσαν από κοινού πρόταση μέσω της σχετικής πλατφόρμας που έχει δημιουργηθεί για την υλοποίηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και Σήραγγα Ηλιούπολης.
Επισήμως, ενδιαφέρον για το νέο θεσμό είχε εκφράσει ο όμιλος Ελλάκτωρ, αναφέροντας στο τέλος χρήσης 2022 πως η Άκτωρ Παραχωρήσεις θα εκμεταλλευτεί τη νέα δυνατότητα που προσφέρει η σχετική νομοθεσία για τον τεχνικό και χρηματοοικονομικό σχεδιασμό νέων έργων. Ακολούθως, ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Καραγιάννης, στο πλαίσιο της τελευταίας άτυπης ενημέρωσης, έκανε λόγο για τις τρεις νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, εκτιμώντας ότι θα μπορούσαν να δημοπρατηθούν σε ενιαίο διαγωνισμό.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχει δημοπρατηθεί η επέκταση της Αττικής Οδού (Λ. Κύμης – ΠΑΘΕ) με προσωρινό ανάδοχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ- Άκτωρ – Ιντρακάτ, ενώ για τις τρεις νέες επεκτάσεις υφίσταται συμφωνία μεταξύ ΥΠΟΜΕ και Lamda Development όσον αφορά τη μελετητική ωρίμανση της μιας επέκτασης (Σήραγγα Ηλιουπόλεως), ενώ οι δύο προς Λαύριο και Ραφήνα παραμένουν εκτός αυτής της περιμέτρου.
Σύμφωνα με τον θεσμό των Πρότυπων Προτάσεων, ιδιωτικοί φορείς δύναται να καταρτίσουν μελέτες και να ωριμάσουν έργα -προϋπολογισμού άνω των 200 εκατ. ευρώ– που είτε θα δημοπρατηθούν ως ΣΔΙΤ ή Παραχώρηση ή και με δημόσια δαπάνη, προκειμένου να επισπεύσουν διαδικασίες αλλά και να διαμορφώσουν ένα πιο ρεαλιστικό πλαίσιο υλοποίησης.