13.7 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου: Με υψηλή κερδοφορία γιορτάζουν τα 20α γενέθλια του έργου οι μέτοχοι

    Τα €50 εκατ. άγγιξε το 2023 ο τζίρος της εταιρείας Γέφυρα, γνωστής σε όλους ως Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η οποία φέτος συμπληρώνει τα 20 χρόνια λειτουργίας της – με τα €25 εκατ. να αποτελούν κέρδη προ φόρων.

    O κύκλος εργασιών της εταιρείας (όπου μέτοχοι είναι η Vinci Concessions με 72,3% και η Άκτωρ Παραχωρήσεις με 27,7%) εμφάνισε άνοδο 10% σε σχέση με το 2022, ενώ η κερδοφορία κατέγραψε ρυθμούς ανάπτυξης άνω του 30%, με τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνονται σε €19,35 εκατ.

    Η κυκλοφορία σημείωσε αύξηση κατά 11,01% σε σχέση με το 2022, στα 4.472.511 οχήματα, με τη μέση ημερήσια κυκλοφορία να φθάνει τις 12.253 διελεύσεις.

    Πρέπει να σημειωθεί ότι η αύξηση της κυκλοφορίας αποδίδεται σε αρκετές περιόδους (Μάιο, Ιούνιο και Σεπτέμβριο) κατά τις οποίες ανεστάλη η είσπραξη διοδίων κατόπιν αιτήματος του Δημοσίου (για τις βουλευτικές εκλογές και λόγω των πλημμυρών στην περιοχή της Θεσσαλίας εξαιτίας της καταιγίδας Daniel).

    Η μεταβολή στους κυκλοφοριακούς φόρτους έχει ως εξής:

    ·         Επιβατικά ΙΧ: 3.660.134 (+11,2%)

    ·         Φορτηγά (με 4 άξονες και άνω): 335.098 (+11,89%)

    ·         Λοιπά οχήματα: 477.279 (+8,95%)

    Ως συνήθως, η κυκλοφορία χαρακτηρίζεται από υψηλή εποχικότητα, ενώ το 23,54% της συνολικής ετήσιας κυκλοφορίας καταγράφεται τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

    Τα έσοδα διοδίων αυξήθηκαν κατά 9,98%, εκ των οποίων το 68,17% προέρχεται από τα επιβατηγά Ι.Χ. Η κυκλοφορία των φορτηγών αντιστοιχεί στο 24,59% των εσόδων και των λεωφορείων στο 6,64%.

    Η εταιρεία εκτιμά ότι η συνολική κυκλοφορία στο Στενό (γύφυρα και πορθμεία) διαμορφώθηκε πέρυσι σε 5.069.822 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 10,26% από το 2022 με την Γέφυρα να έχει ένα μερίδιο της τάξης του 88,22%.

    Από την έναρξη λειτουργίας το 2004, η Γέφυρα έχει υποδεχθεί περισσότερα από 77 εκατομμύρια οχήματα.

    Η αύξηση στα δεδουλευμένα έσοδα του 2023 οφείλεται κυρίως στις αποζημιώσεις από το Ελληνικό Δημόσιο που προκύπτουν από την εντολή του Δημοσίου για ελεύθερες διελεύσεις κατά τη διάρκεια διαφορετικών περίοδών (Βουλευτικές εκλογές Μαΐου και Ιουνίου, καθώς και κατά τις πλημμύρες στη Θεσσαλία μετά την καταιγίδα Daniel τον Σεπτέμβριο) συνολικού ποσού των €3,52 εκατ. και στο έσοδο από διελεύσεις με πομποδέκτες για τον Δεκέμβριο, ποσού €2,08 εκατ., το οποίο τιμολογήθηκε τον Ιανουάριο του 2024 λόγω συμμόρφωσης με τον νέο κανονισμό ηλεκτρονικής τιμολόγησης (MyData).

    Νέα προϊόντα

    Σημειώνεται ότι πέρυσι η εταιρεία παρουσίασε ένα νέο εκπτωτικό προϊόν, το «eργασίαpass», για επιβατικά οχήματα κατηγορίας 2, που απευθύνεται σε καθημερινούς χρήστες. Παρέχει φθηνότερες διελεύσεις σε σύγκριση με το πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ E-Pass», για όσους πραγματοποιούν από 34 ως 51 διελεύσεις τον μήνα. Για 42 ως 45 διελεύσεις τον μήνα, το συνολικό κόστος των διελεύσεων είναι χαμηλότερο από το 2022 και φθηνότερο από το κόστος του πορθμείου για 36 ως 51 διελεύσεις τον μήνα. Ο συνολικός αριθμός των πελατών του ΓΕΦΥΡΑ e-pass που επωφελούνται από τις εκπτώσεις αυξήθηκε κατά 14% μεταξύ Δεκεμβρίου 2022 και Δεκεμβρίου 2023, φτάνοντας τους 36.155 συνδρομητές (4.961 νέες εγγραφές).

    Τον Ιούλιο, η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, μέλος του δικτύου της VINCI Highways,  κυκλοφόρησε τη νέα έκδοση της εφαρμογής MyGefyra, για κινητές συσκευές, με μια ποικιλία νέων λειτουργιών που στοχεύουν στη βελτίωση της λειτουργικότητας και της εμπειρίας του χρήστη.

    Η νέα έκδοση, εκτός από τον ανανεωμένο σχεδιασμό για πιο ομαλή και ευχάριστη πλοήγηση, περιλαμβάνει και νέες υπηρεσίες όπως η παρουσίαση του ιστορικού επαναφορτίσεων και διελεύσεων, η εφαρμογή φίλτρων και αναζήτησης μεταξύ προϊόντων ή λογαριασμών, απλοποιημένη διαδικασία φόρτισης μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, σύνδεση του χρήστη με χρήση βιομετρικών χαρακτηριστικών κ.α. Επιπλέον, οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να λαμβάνουν αυτόματες ειδοποιήσεις όταν το υπόλοιπο του λογαριασμού τους είναι χαμηλό ώστε να προβούν έγκαιρα σε φόρτιση και να μην αντιμετωπίσουν πρόβλημα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, αλλά και ενημερώσεις που σχετίζονται με την κυκλοφορία των οχημάτων πάνω στη Γέφυρα σε πραγματικό χρόνο, για τον καλύτερο προγραμματισμό της διαδρομής τους.

    Εργασίες συντήρησης

    Η VINCI Highways εφαρμόζει τα πλέον αυστηρά πρότυπα διεθνώς, στον τομέα αυτό. Συνολικά, 3.342 δομικά στοιχεία της κατασκευής, ελέγχονται εξονυχιστικά σε ετήσια βάση, μέσω καινοτόμων τεχνολογικών συστημάτων (ειδικά λογισμικά, αισθητήρες παρακολούθησης), όσο και μέσω επιθεωρήσεων που πραγματοποιεί εξειδικευμένο προσωπικό (εναερίτες/αλπινιστές, δύτες), ρομποτικά οχήματα και drones.

    Στις κύριες δραστηριότητες συντήρησης που πραγματοποιήθηκαν στη διάρκεια του 2023, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

    ·         Ανακαίνιση του αρμού Τ5 μετά την παράδοση των υλικών και του εξοπλισμού. Η πρώτη φάση των εργασιών (5 από τις 17 δοκούς στήριξης) ολοκληρώθηκε και περιλάμβανε την τοποθέτηση νέων στρεπτών πλαισίων καθώς και επισκευές σε άλλα σημεία (π.χ. στόπερ στα ακραία σημεία πάκτωσης). Οι δύο τελικές φάσεις ολοκληρώθηκαν τους 4 πρώτους μήνες του 2024. Στον αρμό Τ0, συνεχίζουν να πραγματοποιούνται τακτικές ρυθμίσεις κενών όπου απαιτείται, λόγω κενών εκτός ανοχής εξαιτίας ακατάλληλης γεωμετρικής καθοδήγησης.

    ·         Βαριά συντήρηση της Αντιδιαβρωτικής Προστασίας των χερσαίων ανοιγμάτων της ΓΠΡ, εστιάζοντας στους κοχλίες, την ανακαίνιση της Αντιδιαβρωτικής Προστασίας και τη γενικότερη πλύση τους.

    ·         Έναρξη βαριάς συντήρησης της Αντιδιαβρωτικής Προστασίας των αποσβεστήρων και των εφεδράνων της ΓΠΑ.

    ·         Ολοκλήρωση εργασιών στο Βάθρο N11 και μεταφορά ικριωμάτων στο N12 για να συνεχιστούν οι εργασίες το 2024 και από εκεί να επεκταθούν στα υπόλοιπα βάθρα.

    ·         Πραγματοποίηση προληπτικών και διορθωτικών εργασιών συντήρησης αντιδιαβρωτικής προστασίας σε διάφορες άλλες κατασκευές και μη δομικό εξοπλισμό, όπως τα μεταλλικά στοιχεία των επιφανειών κάτω του καταστρώματος κυρίως γέφυρας, τους υδραυλικούς αποσβεστήρες καλωδίων ανάρτησης, τους δακτυλίους δευτερευόντων σταθεροποιητικών καλωδίων του Μ1, στο θαλάσσιο τμήμα της ΓΠΡ, στον αρμό διαστολής Τ0 (πλύση από εναερίτες), στους αποσβεστήρες της ΓΠΡ στο χερσαίο τμήμα, την επένδυση του Στεγάστρου Σταθμού Διοδίων, το σύστημα αντιδιαβρωτικής προστασίας κλιμακοστασίων και κλιμάκων βάθρου και πυλώνων

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα