Σε μία πρωτοφανή κίνηση προχώρησε από τις 11 Σεπτεμβρίου η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Carrefour.
Ενημέρωσε τους πελάτες της για προϊόντα των οποίων οι συσκευασίες έχουν μειωθεί σε μέγεθος, όμως έχουν διατηρήσει την ίδια τιμή ή παρουσιάζουν ακόμα υψηλότερη τιμή, στιγματίζοντας έτσι τις επιχειρήσεις που επιδίδονται στη διαβόητη πρακτική του «shrinkflation».
Η Carrefour έχει τοποθετήσει σε περισσότερα από εκατό προϊόντα αυτοκόλλητα με την εξής πληροφόρηση: «Σε αυτό το προϊόν το βάρος έχει μειωθεί και η τιμή που χρεώνει ο προμηθευτής μας έχει αυξηθεί».
Στο κάτω μέρος του αυτοκόλλητου, η Carrefour εκφράζει τη δέσμευσή της να επαναδιαπραγματευτεί την τιμή του προϊόντος με την προμηθεύτρια επιχείρηση.
Με τον τρόπο αυτό, η γαλλική αλυσίδα έρχεται σε ευθεία ρήξη με προμηθευτές της, τους οποίους κατηγορεί ανοιχτά για παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού.
Με την κίνηση αυτή η Carrefour ουσιαστικά «πρόλαβε» τη γαλλική κυβέρνηση, η οποία αναμένεται τον ερχόμενο Οκτώβριο να θέσει σε ισχύ νόμο κατά του shrinkflation, υποχρεώνοντας τις επιχειρήσεις να αναφέρουν σε εμφανές μέρος ότι έχει μειωθεί το μέγεθος της συσκευασίας, όταν η συσκευασία κατά τ’ άλλα παραμένει ίδια.
Μπορεί οι καταναλωτές να επικροτούν την κίνηση της Carrefour, δεν ισχύει όμως το ίδιο και για τη βιομηχανία τροφίμων της Γαλλίας, η οποία αντέδρασε οργισμένα, με τον πρόεδρο της ομοσπονδίας ANIA (και πρόεδρο της Haribo France), Jean-Philippe Andre, να κάνει λόγο για μία υποκριτική κίνηση, υποστηρίζοντας πως τα φαινόμενα shrinkflation είναι εξαιρετικά περιορισμένα.