Ολα ξεκίνησαν το 2003 όταν ο επιχειρηματίας Γιάννης Αλεξίου σε ένα από τα ταξίδια του στο Κατµαντού επισκέφθηκε ένα µπαρ δυτικού τύπου που ονομαζόταν “Funky Buddha”.
«Μόλις είδαμε το συγκεκριμένο όνομα, µας φάνηκε ιδιαίτερα ελκυστικό. Κάπως έτσι καταλήξαμε ότι θα ήταν η ιδανική επωνυµία για τα ρούχα που διαθέταμε στην αγορά», λέει στο περιοδικο Forbes.
«Αµέσως µετά την επιστροφή µας στην Ελλάδα, ξεκίνησε η αναζήτηση για το εάν η συγκεκριµένη ονοµασία ήταν κατοχυρωµένη ή όχι στις κατηγορίες ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ. Είδαµε ότι το όνοµα δεν ήταν κατοχυρωµένο, το κατοχυρώσαµε, και κάπως έτσι ξεκίνησε η ιστορία της Funky Buddha», αναφέρει ο κ. Αλεξίου.
Ετσι ιδρύθηκε η Altex A.E (Funky Buddha). «Μεταξύ των πρώτων πελατών της εταιρείας µας υπήρξαν και μεγάλες αλυσίδες πολυκαταστηµάτων της εποχής για τις οποίες κάναµε παραγωγές φασόν τις σειρές ένδυσης ιδιωτικής ετικέτας, όπως η Carrefour Μαρινόπουλος και η ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς και µερικές από τις µεγαλύτερες αλυσίδες µόδας», λέει στο “Forbes” ο CFO της Altex Α.Ε.
Tην ίδια περίοδο, η οικογένεια Αλεξίου ετοίμαζε τη δημιουργία µιας νέας εταιρικής επωνυµίας για τον τοµέα της χονδρικής πώλησης στην Ελλάδα.
Ξεκινώντας να παρουσιάσει τα προϊόντα της στην αγορά, η εταιρεία έγινε γρήγορα γνωστή κυρίως από την ποιότητα των ανδρικών µπουφάν, το οποίο ήταν και το µοναδικό προϊόν που διέθετε στην γκάµα της τον πρώτο καιρό. Κατάφερε να προσελκύσει στο πελατολόγιό της αρκετές επιχειρήσεις της αγοράς ένδυσης, καθώς τα µέλη της οικογένειας Αλεξίου αρχικά επισκέπτονταν καταστήµατα λιανικής µε ραντεβού για δειγµατισµό εκείνη την περίοδο, προκειµένου να αναπτύξουν τη δουλειά τους.
«Δεδοµένου ότι υπήρξαµε αρκετά ανταγωνιστικοί και παρουσιάσαµε µοντέρνα σχέδια, σε συνδυασµό µε το ελκυστικό όνοµά µας, καταφέραµε αρκετά γρήγορα να εδραιωθούµε στην αγορά ένδυσης. Ήδη από την πρώτη σεζόν µπήκαµε σε περισσότερα από 100 casual multi-brand καταστήµατα».
Λίγο αργότερα η εταιρεία αποφάσισε, εκτός από τη Funky Buddha, να δηµιουργήσει δύο ακόµα µάρκες, την Garage Fifty Five και τη Second Skin.
Σε διάστηµα πέντε ετών από την έναρξη της δραστηριοποίησής της στη χονδρική, η Funky Buddha είχε αφήσει αρκετά πίσω της την εποχή που ξεκίνησε µόνο µε το λανσάρισµα συλλογής ανδρικών µπουφάν, διαθέτοντας πλέον µια πλήρη συλλογή προϊόντων ένδυσης.
«Το 2011 διευρύναµε το εκτόπισµά µας, προσλαµβάνοντας υψηλόβαθµα στελέχη της αγοράς για να πλαισιώσουν το τµήµα πωλήσεων. Μέσα σε ένα έτος καταφέραµε να αυξήσουµε αλλά και να αναβαθµίσουµε το πελατολόγιο της εταιρείας. Ήταν µια κίνηση που έγινε την κατάλληλη στιγµή, στην έναρξη της οικονοµικής κρίσης, όταν ο καταναλωτής αναζητούσε προϊόντα εφάµιλλης ποιότητας µε τις εισαγόµενες µάρκες που µεσουρανούσαν το προηγούµενο διάστηµα και ήταν περιζήτητες στην Ελλάδα. Αξιοποιήσαµε την ευκαιρία και διαφοροποιήσαµε ολοκληρωτικά το πελατολόγιό µας, αυξάνοντας ταυτόχρονα τον αριθµό των συνεργατών µας σε περισσότερα από 300 σηµεία πώλησης των προϊόντων µας. Σταδιακά αρχίσαµε να καταλαµβάνουµε σηµαντικό µερίδιο πωλήσεων στα συγκεκριµένα καταστήµατα και το εµπορικό µας σήµα Funky Buddha ξεκίνησε να αποκτά αναγνωρισιµότητα».
«To 2013 ετοιµάσαµε ένα συνολικό concept καταστηµάτων και σύστηµα λιανικής, ενώ οριστικοποιήσαµε το αφήγηµα πίσω από τη Funky Buddha. Ακολούθως, σχεδιάσαµε µία πρόταση, την οποία παρουσιάσαµε στα Αττικά Πολυκαταστήµατα (attica). Τα στελέχη τους πίστεψαν σε εµάς. Πολύ σύντοµα µας διέθεσαν έναν χώρο στο κατάστηµα attica του Golden Hall. Η επιτυχία ήταν άµεση και τα οφέλη πολλαπλά για εµάς. Η παρουσία µας στο attica µάς προσέφερε όλα όσα ζητούσαµε εκείνη τη στιγµή. Αξιοποιήσαµε τη φήµη και πελατεία των µεγαλύτερων πολυκαταστηµάτων Attica και παρουσιάσαµε το σήµα µας όπως το είχαµε οραµατιστεί. Η αποδοχή του brand Funky Buddha ήταν µεγάλη και µας έδωσε ώθηση για περαιτέρω ανάπτυξη της λιανικής και σε καταστήµατα εµπορικών κέντρων και καταστήµατα δρόµου».
Όπως χαρακτηριστικά λέει ο κ. Αλεξίου, «είχαµε ενθουσιαστεί µε την επίδοσή µας ανά τετραγωνικό στα attica». Η εταιρεία, συνυπάρχοντας µε µεγάλες εταιρείες του κλάδου ένδυσης, έδωσε στους καταναλωτές την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα µεγάλο brand του εξωτερικού. Το γεγονός αυτό βοήθησε πολύ τη µάρκα, εκτόξευσε τη ζήτηση και
τη φήµη της, σε συνδυασµό µε την καλή ποιότητα και τις ανταγωνιστικές της τιµές. Αµέσως άνοιξε ο δρόµος της εισόδου σε όλα τα πολυκαταστήµατα attica.
Η επιτυχία συνεχίστηκε µε ανάλογους ρυθμούς και στα υπόλοιπα καταστήματα attica. Με αυτόν τον τρόπο άρχισαν να τους προσεγγίζουν και άλλα Εμπορικά κέντρα, ενώ προσέλκυε το ενδιαφέρον επενδυτών που επιθυμούσαν να αναπτύξουν το μοντέλο franchise.
Η εξέλιξη των πραγμάτων οδήγησε την επιχείρηση στο επόμενό της βήμα, αυτό του franchise. Η απόφαση ελήφθη και αφορούσε την επέκταση σε όλο το φάσµα των καταστηµάτων, όπως ήταν shops in a shop, εκπτωτικά σηµεία, καθώς και αυτόνοµα εταιρικά ή franchise καταστήµατα. Το πρώτο εταιρικό κατάστηµα δηµιουργήθηκε στο Χαλάνδρι, ενώ ακολούθησε το πρώτο σηµείο franchise στην Πάτρα µε έναν εκ των υφιστάµενων συνεργατών της εταιρείας στη χονδρική.
Αµέσως µετά άνοιξε η πόρτα του εκπτωτικού χωριού McArthur Glen, προκειµένου να λειτουργήσει το πρώτο outlet κατάστηµα Funky Buddha, κίνηση που έδωσε στην επιχείρηση τη δυνατότητα να διαχειριστεί τα αποθέματα προϊόντων της.
Η ανάπτυξη συνεχίστηκε µε ταχείς ρυθμούς και το 2015 δημιουργήθηκε το πρώτο μεγάλο flagship κατάστηµα στην οδό Ερμού, µε επιφάνεια 650 τετραγωνικών μέτρων.
Από εκείνη τη στιγμή η λιανική ξεκίνησε να υπερβαίνει τις επιδόσεις της χονδρικής.
Ταυτόχρονα ελήφθη η απόφαση για επέκταση και στο εξωτερικό. Κίνηση που υλοποιείται το 2017 στην Κύπρο µε 4 καταστήματα. Παρ’ όλα αυτά, το πλάνο επέκτασης στο εξωτερικό δεν εγκαταλείφθηκε. Πρόσφατα η Altex Α.Ε. συμφώνησε µε έναν από τους μεγαλύτερους Mall Developers στα αραβικά κράτη, τον όμιλο Al Othaim, την ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων Funky Buddha στη Σαουδική Αραβία.
Μια κίνηση που βγάζει την ελληνική επιχείρηση εκτός συνόρων, ενώ αποτελεί το πρώτο της σημαντικό και ολοκληρωμένο βήμα εκτός της εγχώριας αγοράς, όπου έως τώρα διατηρεί 62 σημεία πώλησης.
Ο όµιλος αυτός αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους διαχειριστές εμπορικών κέντρων στη Σαουδική Αραβία, ενώ ταυτόχρονα δραστηριοποιείται στην εµπορική διάθεση εμπορικών σημάτων μόδας και καλλυντικών από διεθνείς οίκους.
Σήμερα η Funky Buddha πραγματοποιεί κύκλο εργασιών στα επίπεδα των 39,5 εκατ. ευρώ (εκτίµηση για το 2023), µε περιθώριο EBITDA περί το 17%, εκ των οποίων περί τα 7 εκατ. ευρώ προέρχονται από τη δραστηριότητά της στη χονδρική και τα υπόλοιπα από τη λιανική και το δίκτυο καταστημάτων που διατηρεί. Έως και το 2026 υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα θα ανοίγουν 6 καταστήματα ετησίως –εταιρικά και franchise– ταυτόχρονα µε την ανάπτυξη του σήµατος στο εξωτερικό.