Σημαντική αύξηση πωλήσεων κοντά στο 25% έφερε το 2022 στη FrieslandCampina Hellas η αύξηση των τιμών πώλησης και της ζήτησης στην ελληνική αγορά, όμως η αύξηση των τιμών των πρώτων και δεύτερων υλών και των γενικών βιομηχανικών εξόδων συρρίκνωσε το περιθώριο κέρδους της γαλακτοβιομηχανίας, οδηγώντας σε ζημίες έναντι κερδών το 2021.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της FrieslandCampina Hellas για το 2022, οι πωλήσεις της εταιρείας παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 24,38%, φτάνοντας τα 340,6 εκατ. ευρώ, έναντι 273,8 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση.
Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης αυτής προήλθε από την κύρια δραστηριότητα της εταιρείας, που είναι η πώληση γαλακτοκομικών: οι πωλήσεις έφτασαν τα 305,8 εκατ. ευρώ το 2022, έναντι 244,2 εκατ. το 2021. Αυξημένες ήταν όμως και οι πωλήσεις παιδικών τροφών (από τα 24 εκατ. ευρώ στα 26,4 εκατ.) και γιαουρτιών (από τα 5,7 εκατ. ευρώ στα 8,3 εκατ.).
Όσον αφορά στις εξαγωγές της εταιρείας, αυτές μειώθηκαν το 2022 κατά 6,75% σε σχέση με το 2021.
Παρά τη μεγάλη αύξηση των πωλήσεων, τα μικτά κέρδη της χρήσης 2022 μειώθηκαν στα 53,5 εκατ. ευρώ, έναντι 57,3 εκατ. το 2021, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε σε 15,72%, έναντι 20,95% κατά την προηγούμενη χρήση.
Τα αποτελέσματα προ φόρων και τόκων διαμορφώθηκαν σε ζημία 3,6 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 6,3 εκατ. την προηγούμενη χρήση, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους έκλεισαν σε ζημίες 3,7 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 4,3 εκατ. το 2021.
Στόχος της εταιρείας για το 2023 παραμένει η ανάπτυξη του τζίρου και η βελτίωση των λειτουργικών της αποτελεσμάτων, επενδύοντας τόσο στην εδραιωμένη προϊοντική της βάση, όσο και σε νέα καινοτόμα προϊόντα.
Στόχος της εταιρείας για το 2023 παραμένει η ανάπτυξη του τζίρου και η βελτίωση των λειτουργικών της αποτελεσμάτων, επενδύοντας τόσο στην εδραιωμένη προϊοντική της βάση, όσο και σε νέα καινοτόμα προϊόντα.
Δημοσιογράφος :Σπύρος Πιστικός
Πηγή:Food Report