Mε αισθητή μείωση στις πωλήσεις της έκλεισε το 2023 η FrieslandCampina Hellas, εξέλιξη η οποία αποδίδεται από τη διοίκηση στη μειωμένη ζήτηση για τυριά και παιδικές τροφές στην ελληνική αγορά. Και οι εξαγωγές της εταιρείας, ωστόσο, υποχώρησαν κατά 6,6%.
Από την άλλη πλευρά, η μείωση του κόστους παραγωγής κατά 8%, οδήγησε σε βελτιωμένα μικτά κέρδη (€63,1 εκατ.) με το μικτό περιθώριο κέρδους να ενισχύεται στο 19,3% από 15,72% το 2022.
Ωστόσο στην τελική γραμμή του ισολογισμού η εταιρεία παρέμεινε σε ζημιογόνο έδαφος, εμφανίζοντας καθαρές ζημιές €3,13 εκατ. από ζημίες €3,71 εκατ. έναν χρόνο πριν.
Η εικόνα ανά κατηγορία
Η μείωση των καθαρών πωλήσεων οφειλόταν κυρίως στις χαμηλότερες πωλήσεις στα μη επώνυμα τυριά (μείωση €17,3 εκατ.).
Ο όγκος της RTD κατηγορίας, που είναι το 1ο προϊόν όγκου, μειώθηκε κατά 2%, ενώ η μέση τιμή της αυξήθηκε κατά 0,23%.
Ο όγκος των μη επώνυμων τυριών που είναι ο 2ος όγκος προϊόντος αυξήθηκε κατά 9%, ενώ η μέση τιμή του μειώθηκε κατά 26,56%. Αυτή ήταν η μόνη κατηγορία προϊόντων της οποίας η μέση τιμή μειώθηκε σύμφωνα με τις τιμές της αγοράς των βασικών εμπορευμάτων.
Ο όγκος του EVAP, που είναι ο 3ος όγκος προϊόντος, μειώθηκε κατά 6%, ενώ η μέση τιμή του αυξήθηκε κατά 7,05%
Άλλα προϊόντα με σημαντική απόκλιση ήταν το τυρί NoyNoy (ο όγκος μειώθηκε κατά 20% και η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 7,71 %) και Milner (ο όγκος μειώθηκε κατά 20% και η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 13,29%).
Ο όγκος για τα γιαούρτια, αυξήθηκε κατά 13%, ενώ η μέση τιμή του αυξήθηκε κατά 13,21%, ενώ η κατηγορία B2B Milks & Creams αύξησε τις πωλήσεις κατά €8, 5 εκατ. (48%), με πωλήσεις €26,1 εκατ.
Πωλήσεις ανά κατηγορία (σε €χιλ.)
Γαλακτοκομικά
2023: 172.007 (117.514 μπήκαν στην ξεχωριστή κατηγορία Τυριά)
2022: 305.836
2021: 244.155
Παιδικές τροφές
2023: 26.711
2022: 26.435
2021: 23.998
Γιαούρτια
2023: 10.526
2022: 8.313
2021: 5.659
Όπως αναφέρεται στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, “η ευέλικτη στρατηγική που ανέπτυξε η εταιρεία κατά το 2023 αναμένεται να βοηθήσει να αντιπαρέλθει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις και κατά το 2024 και κυρίως τις άμεσες επιπτώσεις των πληθωριστικών πιέσεων που οδηγούν σε σημαντικές αυξήσεις κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια”.
Στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά του γιαουρτιού, με ένα προϊόν που είναι “εμπνευσμένο από τα PowerBowls, μία από τις πιο ευρέως διαδομένες διατροφικές & lifestyle τάσεις της εποχής” και το οποίο “συνδυάζει όλα τα καλά του ΝΟΥΝΟΥ Στραγγιστό με συστατικά υψηλής διατροφικής αξίας, όπως φρούτα, δημητριακά και σπόρους”.