Ο Ferruccio Lamborghini που συνέδεσε το όνομά του με τα πιο όμορφα και ταχύτερα σπορ αυτοκίνητα στον κόσμο, ήταν Ιταλός επιχειρηματίας και μηχανικός, που πέθανε σαν σήμερα, στις 20 Φεβρουαρίου του 1993, στην Περούτζια της Ιταλίας.
Ο Lamborghini γεννήθηκε στις 28 Απριλίου 1916, σε ένα μικρό χωριό της Ιταλίας και από μικρή ηλικία έδειξε ενδιαφέρον για τη μηχανική. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, υπηρέτησε στην ιταλική αεροπορία όπου και έμαθε να επισκευάζει και να συντηρεί μηχανήματα.
Καριέρα στα … τρακτέρ
Μετά τον πόλεμο, ο Lamborghini άνοιξε ένα μικρό συνεργείο στην Ιταλία. Η επιχείρησή του γνώρισε επιτυχία και σύντομα άρχισε να κατασκευάζει τρακτέρ.
Στα τέλη του 1947 ο Ferruccio Lamborghini αποφασίζει να παράγει ένα οικονομικό αλλά ισχυρό τρακτέρ για τους αγρότες με μικρές φάρμες. Αγοράζει κάθε είδους φτηνό πλεονάζον πολεμικό εξοπλισμό, βελτιώνει τον κινητήρα και το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου. Έτσι γεννιέται το τρακτέρ «Carioca» που σημειώνει μεγάλη επιτυχία.
Αποφασίζει να επεκτείνει την παραγωγή με τη στήριξη του πατέρα του που δέχεται να τον βοηθήσει δίνοντας στην τράπεζα ένα αγρόκτημα ως εγγύηση. Ο Ferruccio παίρνει δάνειο και αγοράζει χίλιους κινητήρες Morris, 6κύλινδρους 3.500 cc, προσλαμβάνει περισσότερους εργάτες και ξεκινά την παραγωγή του τρακτέρ L33, την εξέλιξη του «Carioca».
Το 1951 μετακομίζει σε μια μεγαλύτερη δομή: Αγοράζει μια έκταση δέκα χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, πρώην περιοχή ιπποδρόμου και εκεί γεννιέται η πρώτη πραγματική εταιρεία παραγωγής: «Trattori Lamborghini».
Στις αρχές της δεκαετίας του ’50 ο Lamborghini κάνει τη μετάβαση από τον κατασκευαστή στον βιομήχανο. Ο αριθμός των εργαζομένων αυξάνεται με την ανάπτυξη της παραγωγής και το όνομα της Lamborghini γίνεται πλέον διάσημο στον κόσμο.
Η Lamborghini που γεννήθηκε από τη… δυσαρέσκεια για τη Ferrari
Το 1958, ο Lamborghini αγόρασε την πρώτη του Ferrari. Ωστόσο, δεν ήταν ικανοποιημένος με την ποιότητα του αυτοκινήτου καθώς συχνά χρειαζόταν επισκευές. Όταν επισκέφθηκε τον Enzo Ferrari, τον ιδρυτή της Ferrari, για να παραπονεθεί, ο Ferrari του είπε να επιστρέψει στα τρακτέρ του... O Enzo ούτε που φανταζόταν τότε ότι αυτή του η απάντηση θα «γεννούσε» τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή του!
Η απάντηση του Ferrari εξόργισε τον Lamborghini και τον οδήγησε να κατασκευάσει ο ίδιος ένα καλύτερο σπορ αυτοκίνητο. Το 1963, ίδρυσε την Automobili Ferruccio Lamborghini S.p.A. και το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της, το 350 GT, έκανε το ντεμπούτο του στο Geneva Motor Show του 1964.
Το 1966, η Lamborghini παρουσίασε τη Miura, ένα σπορ αυτοκίνητο με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, το οποίο θεωρείται ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα όλων των εποχών. Η Miura βοήθησε να καθιερωθεί η Lamborghini ως κατασκευαστής κορυφαίων σπορ αυτοκινήτων.
Η Lamborghini συνέχισε να κατασκευάζει επιτυχημένα σπορ αυτοκίνητα, όπως τα Countach, Diablo και Aventador. Η εταιρεία άλλαξε χέρια αρκετές φορές, αλλά πάντα παρέμεινε πιστή στην παράδοση της κατασκευής πολυτελών και υψηλών επιδόσεων αυτοκινήτων.
Ο Lamborghini ήταν πρωτοπόρος στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων. Με την ιδιοφυή του μηχανική και την εμμονή του στην τελειότητα, βοήθησε να δημιουργηθεί μια νέα κατηγορία αυτοκινήτων, τα supercars.
Τα αυτοκίνητα της Lamborghini είναι σύμβολα δύναμης, ταχύτητας και πολυτέλειας και συνεχίζουν να ενθουσιάζουν τους λάτρεις των αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο.