Η γαλακτοβιομηχανία ΦΑΓΕ αν και στις ξένες αγορές διατήρησε τα μερίδιά της, στην ελληνική αγορά εκτοπίστηκε από τον «θρόνο» στην κατηγορία του γιαουρτιού, τον οποίο πλέον έχουν καταλάβει τα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας.
Ωστόσο η εταιρεία έκλεισε το 2023, με αύξηση πωλήσεων και τριπλασιασμό κερδών, απόρροια της αύξησης των τιμών, αλλά και του όγκου πωλήσεων.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την οικονομική έκθεση της ΦΑΓΕ το 2023 οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν σε 629,2 εκατ. δολάρια, αυξημένες κατά 13,9% σε σύγκριση με το 2022.
Η αύξηση του κύκλου εργασιών αποδίδεται από την ίδια την εταιρεία στις ανατιμήσεις των προϊόντων της με τη μέση αύξηση της καθαρής τιμής να διαμορφώνεται σε 8,6%, στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 4,3% και στη θετική επίδραση κατά 1% στην αξία των πωλήσεων λόγω της εξασθένισης του δολαρίου έναντι του ευρώ και της στερλίνας.
Οι πωλήσεις σε αξία ενισχύθηκαν το 2023 σε σύγκριση με το 2022 κατά 29,4% στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά 13,9% στις ΗΠΑ, κατά 11,7% στην Ιταλία και κατά 6,5% στην Ελλάδα. Ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 12,1% στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά 5,5% στις ΗΠΑ, μόλις κατά 1,1% στην Ελλάδα, ενώ απώλειες 2% υπέστη η εταιρεία στον όγκο πωλήσεων στην ιταλική αγορά.
Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 124,3% και διαμορφώθηκαν σε 125,8 εκατ. δολάρια, τα κέρδη προ φόρων τριπλασιάστηκαν και έφτασαν τα 117,5 εκατ. δολάρια έναντι 35,9 εκατ. δολαρίων το 2022 ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 82,7 εκατ. δολάρια έναντι 29,3 εκατ. δολαρίων το 2022.
Τα γιαούρτια της ΦΑΓΕ στο εξωτερικό
Την πέμπτη θέση συνολικά στην αγορά του γιαουρτιού και την τρίτη στο γιαούρτι ελληνικού τύπου είχε η ΦΑΓΕ το 2023 στη βρετανική αγορά, μια αγορά που ενισχύθηκε μεν κατά 11,6% σε αξία -λόγω πληθωρισμού- αλλά κατέγραψε απώλειες 2,9% από πλευράς όγκου. Συνολικά στη βρετανική αγορά γιαουρτιού την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με μερίδιο αγοράς 18% σε αξία και 27,9% σε όγκο. Τ
ο μερίδιο αγοράς της ΦΑΓΕ σε αξία ήταν 5,3% και σε όγκο 3,3%, ενώ στην κατηγορία του γιαουρτιού ελληνικού τύπου η εταιρεία κατέχει μερίδιο αγοράς 12,5% σε αξία και 7% σε όγκο, πίσω από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και την Yeo Valley Organic.
Την πρωτοκαθεδρία έχουν τα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας και στην Ιταλία με μερίδιο αγοράς 18,6% σε αξία και 22,4% σε όγκο. Το μερίδιο της ΦΑΓΕ ήταν το 2023 8,1% (σε αξία) και 4,5% (σε όγκο) με την εταιρεία να καταλαμβάνει την 5η και την 7η θέση αντιστοίχως στη συνολική αγορά γιαουρτιού.