19.8 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    ΕΥ: Απομακρύνονται οι καταναλωτές από τα brands λόγω της αύξησης του κόστους ζωής

    Ο πληθωρισμός συνεχίζει να δημιουργεί νέες προκλήσεις και αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές να εξακολουθούν να περιορίζουν τις δαπάνες τους. Πιο συγκεκριμένα το 94% των ερωτηθέντων σε σχετική έρευνα της EY δείχνει ότι ανησυχεί για την αύξηση του κόστους ζωής.

    Σύμφωνα με τη 12η έκδοση της παγκόσμιας έρευνας, EY Future Consumer Index (FCI), η προσιτή τιμή αποτελεί πλέον την κύρια ανησυχία για το 35% των καταναλωτών στις χώρες της έρευνας. Το συγκεκριμένο ποσοστό είναι αυξημένο κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2022. Παράλληλα τα στοιχεία της έρευνας αποκαλύπτουν ότι οι καταναλωτές κάνουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής τους. Από τους πέντε τύπους καταναλωτών, η ομάδα όσων δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον (Planet First) σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση, από 25% σε 16%, επιβεβαιώνοντας το πλάνο των καταναλωτών προς την οικονομική προσιτότητα.

    Οι καταναλωτές απομακρύνονται από τα brands

    Από τη στιγμή που η οικονομική αβεβαιότητα δεν φαίνεται να υποχωρεί το 92% των ερωτηθέντων ανησυχούν για την οικονομία της χώρας τους, ενώ το 39% αναμένουν ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί τους επόμενους έξι μήνες. Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές επιχειρούν να μειώσουν τις δαπάνες σε πολλούς τομείς της ζωής τους, με το 36% να σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα για ρουχισμό, το 44% να αναμένει να αγοράσει λιγότερα τρόφιμα σε πακέτο και σχεδόν τους μισούς (το 49%) να προγραμματίζουν να ξοδέψουν μόνο σε βασικά προϊόντα.

    Περισσότεροι από τα τρία τέταρτα (το 79%) παγκοσμίως, εκτιμούν ότι οι τιμές για τα τρόφιμα έχουν αυξηθεί, ενώ τρεις στους τέσσερις (το 74%) είδαν ότι ορισμένες μάρκες έχουν μειώσει τα μεγέθη συσκευασίας τους χωρίς ωστόσο να αντικατοπτρίζουν τις αλλαγές στην τιμή.

    Το 62% των ερωτηθέντων παγκοσμίως δεν αισθάνονται την ανάγκη να ακολουθήσουν τις τελευταίες τάσεις της μόδας όσον αφορά την ένδυσή τους, ενώ οι μισοί δείχνουν πρόθυμοι να αγοράσουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για είδη ρουχισμού, παπούτσια και αξεσουάρ. Ένα μεγάλο ποσοστό (67%) προτιμούν να επισκευάζουν παρά να αντικαθιστούν τα υπάρχοντά τους, και απομακρύνονται από την παραδοσιακή ροπή των καταναλωτών προς τα πιο καινούργια και σύγχρονα προϊόντα. Το 55% των καταναλωτών παγκοσμίως δηλώνουν ότι οι μάρκες δεν είναι πλέον σημαντικές για αυτούς.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα