14.2 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Eurostat: Σε ζάχαρη και γαλακτοκομικά οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών λιανικής στην Ευρωπαϊκή Ένωση

     Η ζάχαρη είναι το προϊόν που σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση, κατά 54,9%, στην πώληση στη λιανική αγορά, στο διάστημα μεταξύ Απριλίου 2022 και Απριλίου 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.

    Τα αντίστοιχα στοιχεία της ευρωπαϊκής στατιστικής αρχής, που αφορούν τον εναρμονισμένο πίνακα για τις τιμές των βρώσιμων καταναλωτών καταναλωτικών αγαθών στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27, καταδεικνύουν ότι η δεύτερη μεγαλύτερη αυξητική τάση λιανικής τιμής στο κρίσιμο εύρος δωδεκαμήνου αφορά τα γαλακτοκομικά:

    Με μικρή διαφορά, προηγούνται στην υψηλότερη τιμή το τυρί και τα προϊόντα από τυρί, τα αλλείμματα τυριού, τα γιαούρτια και τα επιδόρπια γιαουρτιού, με αύξηση 25,3% και ακολουθούν όλες οι κατηγορίες γάλακτος, με αύξηση 25%.Στη συνέχεια, ακολουθεί η αύξηση στις τιμές των αυγών, κατά 22,7%, στις πατάτες, κατά 19,8%, στο ψωμί και στα λοιπά παρασκευάσματα αρτοποιίας με βάση τη ζύμη, κατά 16,4%, στα λαχανικά, κατά 15,9%, στο κόκκινο κρέας, κατά 12,5% και τέλος, στα φρούτα, με 9,2%.

    Το πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι τον Απρίλιο του 2023, σε αντίθεση με τα αποτελέσματα του παραπάνω δείκτη της Eurostat, η αξία των γεωργικών χρηματιστηριακών προϊόντων (agricultural commodities) παρουσίασε μείωση κατά 19,7%, συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2022, για τις χώρες που αποτελούν μέλη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ).
    «Εντονότερο το φαινόμενο αύξησης τιμών τροφίμων σε κεντρική
    και ανατολική Ευρώπη»
    Για τη γενική διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Προστασίας Καταναλωτών,
    Μονίκ Γκογιένς, το ζήτημα αφορά τις εθνικές πολιτικές: «Ενώ κάποιες, ακόμη και πολύ ραγδαίες, αυξήσεις τιμών μοιάζουν και είναι δικαιολογημένες, εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης υπάρχει μια γενικευμένη και διογκούμενη καχυποψία ότι υπάρχουν οπορτουνιστικές δικαιολογίες από τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και βρίσκουν ευκαιρία να αυξήσουν υπέρογκα τις τιμές», δήλωσε η κυρία Γκογιένς στους Financial Times την περασμένη Κυριακή και πρόσθεσε ότι «επιβάλλεται η υιοθέτηση ισχυρών μέτρων που θα προστατεύσουν επαρκώς τους καταναλωτές μπροστά στο ανοδικό σπιράλ των τιμών».

    Η κυρία Γκογιένς εκτίμησε επίσης ότι το ζήτημα ραγδαίας ανόδου των τιμών λιανικής στα τρόφιμα απαντάται «συχνότερα» και «σε μεγαλύτερη ένταση» στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη και έδειξε τις επόμενες κινήσεις και ζυμώσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση αναφορικά με το θέμα, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα το μέτρο ενός πολύ πιο «σκληρού» Καλαθιού του Νοικοκυριού που επιθυμεί να εφαρμόσει το Βέλγιο και το νομοθέτημα που τίθεται σύντομα προς ψήφιση στην Αυστρία για ανώτατα όρια διατίμησης σε συγκεκριμένα τρόφιμα πρώτης ανάγκης.Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Προστασίας Καταναλωτών εκπροσωπεί και περιλαμβάνει στους κόλπους του 46 οργανώσεις καταναλωτών σε ολόκληρη την Ευρωπαική Ένωση.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα