23.3 C
Athens
Tuesday, May 7, 2024
More

    Eurostat: “Μετεξεταστέα” η Ελλάδα στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές

    Σχεδόν μηδενικό είναι το μερίδιο της Ελλάδας στον τομέα χρήσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat για το 2022. Η χώρα μας κατέγραψε ποσοστό μόλις 4%, με χαμηλότερα νούμερα να έχουν μόνο η Κροατία (2,4%) και η Λετονία (3,1%).

    Οι μεγαλύτερες αυξήσεις από το 2021 έως το 2022 καταγράφηκαν στη Γερμανία (+1,9 ποσοστιαίες μονάδες), τις Κάτω Χώρες (+1,8 ποσοστιαίες μονάδες) και την Ουγγαρία (+1,6 ποσοστιαίες μονάδες), αλλά ακόμη και αν διατηρηθούν μέχρι το 2030 τα ποσοστά αυτά δεν επαρκούν για την επίτευξη του στόχου.Από την άλλη πλευρά, οι υψηλότερες μειώσεις καταγράφηκαν στην Κροατία (-4,6 ποσοστιαίες μονάδες), τη Λετονία (-3,3 ποσοστιαίες μονάδες) και τη Σλοβενία (-2,8 ποσοστιαίες μονάδες).

    Η Σουηδία πρωτοπορεί στο μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές

    Η χώρα της ΕΕ με το υψηλότερο μερίδιο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές και έχει ήδη επιτύχει τον στόχο για το 2030, είναι μακράν η Σουηδία (29,2%). Η Φινλανδία (18,8%) παρουσιάζει επίσης πολύ υψηλό μερίδιο, αν και θα πρέπει να αυξηθεί κατά περίπου 10 ποσοστιαίες μονάδες, αν επιλέξει τον στόχο που έχει τεθεί για το 2030 όσον αφορά το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

    Τις δύο σκανδιναβικές χώρες ακολουθούν οι Κάτω Χώρες, η Μάλτα, το Βέλγιο, η Δανία, η Αυστρία, η Ιταλία, η Γερμανία και η Ισπανία, όλες με μερίδιο περίπου 10%.

    Το 2022, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές έφτασε το 9,6% σε επίπεδο ΕΕ, μια αύξηση κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) σε σύγκριση με το 2021 (9,1%), αλλά εξακολουθεί να υπολείπεται κατά 0,7 π.μ. από το υψηλότερο επίπεδο που έχει επιτευχθεί ποτέ το 2020 (10,3%).

    Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται σημαντική ώθηση για να επιτευχθεί ο στόχος του 29% που έχει τεθεί για το 2030 από την οδηγία 2023/2413 της ΕΕ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Η εν λόγω οδηγία προσφέρει επίσης στις χώρες τη δυνατότητα να επιτύχουν έναν διαφορετικό στόχο: μείωση της έντασης των αερίων του θερμοκηπίου στις μεταφορές κατά τουλάχιστον 14,5 % έως το 2030.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα