Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου, Euro 2024, που θα διεξαχθεί στα γήπεδα της Γερμανίας βρίσκεται προ των πυλών, με εκατομμύρια φίλους του «Βασιλιά των Σπορ» να αναμένουν με ενδιαφέρον και αγωνία τις 51 αναμετρήσεις που θα οδηγήσουν στην ανάδειξη της νέας πρωταθλήτριας σε επίπεδο εθνικών ομάδων.
Η διοργάνωση, που συγκεντρώνει διαχρονικά τα βλέμματα από ολόκληρο τον κόσμο, αναμένεται να αποτελέσει ένα από πιο δυνατά αθλητικά γεγονότα του 2024, με την τηλεθέαση να εκτιμάται πως θα ξεπεράσει ακόμα και τα ρεκόρ του 2021, χρονιά κατά την οποία ο μεγάλος τελικός μεταξύ Αγγλίας και Ιταλίας στο Γουέμπλεϊ συγκέντρωσε περίπου 330 εκατ. τηλεθεατές, ξεπερνώντας με ευκολία τόσο το Super Bowl (αμερικάνικο ποδόσφαιρο) όσο και τους τελικούς του NBA.
Ωστόσο, εκτός από το κατ’ εξοχήν αθλητικό ενδιαφέρον, δυνατό παιχνίδι γίνεται και σε επίπεδο χορηγών, καθώς ήδη επιχειρηματικοί κολοσσοί όπως οι AliExpress, HiSense, Lidl και Coca-Cola έχουν επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια για να διαφημιστούν καθ’ όλη την διάρκεια της διοργάνωσης.
Σύμφωνα με έκθεση της Morningstar DBRS, οι χορηγοί ίσως να αποτελούν και τους βασικότερους ενδιαφερόμενους για την εξέλιξη του Euro 2024, καθώς τα οφέλη από την προβολή τους ξεπερνούν τα κεφάλαια που δαπάνησαν ως χορηγοί. Ειδικότερα, στην έκθεση τονίζεται πως η προβολή μίας εταιρείας κατά την διάρκεια ενός γεγονότος με παγκόσμια εμβέλεια προωθεί το χαρτοφυλάκιό της σε εκατομμύρια δυνητικούς πελάτες, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την εικόνα της εταιρείας και την ανεβάζει στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ιδιαίτερα σε περίπτωση που οι βασικοί της ανταγωνιστές απουσιάζουν από το γεγονός.
Όπως τονίζεται στην έκθεση της DBRS ενόψει του Euro 2024, oι εταιρείες πίσω από τα κιτ των ομάδων ευελπιστούν πως οι ομάδες που φέρουν τα brandname τους σε περίοπτες θέσεις στις εμφανίσεις τους θα προχωρήσουν όσο το δυνατόν πιο μακριά στην διοργάνωση, διαφημίζοντας τους χορηγούς τους σε εκατομμύρια τηλεθεατές και κάνοντας σημαντική απόσβεση των ποσών που δαπάνησαν.
Στην παραπάνω κούρσα, οι αναλυτές της DBRS δίνουν μεγάλο προβάδισμα στην Nike, καθώς τρεις από τις ομάδες που φέρουν το εμβληματικό της σήμα (Αγγλία, Γαλλία, Πορτογαλία) συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγάλων φαβορί για να παίξουν στον τελικό της 14 Ιουλίου στο Βερολίνο, με την αμερικανική εταιρεία να συγκεντρώνει καλές πιθανότητες να δει στον τελικό δύο από τις ομάδες που «ντύνει».
Η μάχη των brands
Κάθε μία από τις 24 ομάδες που αγωνίζονται στο Euro 2024 συνεργάζεται για τα κιτ εμφανίσεων που θα φορά στην διάρκεια του τουρνουά με ένα εκ των έξι κορυφαίων παγκοσμίως brands αθλητικών ειδών (Nike, Αdidas, Puma, Joma, Macron και Hummel).
Μάλιστα, όπως αναφέρεται στην έκθεση, το deal της Nike με την γαλλική ομοσπονδία ποδοσφαίρου είναι το υψηλότερο από τα 24 συμβόλαια, με την εταιρεία να καταβάλλει ετησίως περισσότερα από 50 εκατομμύρια δολάρια ώστε η φανέλα των τρικολόρ να φέρει τo διάσημο “Swoosh logo”. Στον αντίποδα, το αντίστοιχο deal μεταξύ της Nike και της σλοβάκικης ομοσπονδίας μετά βίας ξεπερνά το 1 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Puma με 4 ομάδες (16,7%), ενώ ακολουθούν οι Joma και Macron με δύο ομάδες η καθεμία και μερίδιο 8,3%. Στην τελευταία θέση, έχοντας συμφωνία μόλις με μία ομάδα έρχεται η γερμανο-δανέζικη Hummel.