19.9 C
Athens
Saturday, November 23, 2024
More

    Έτος ρεκόρ το 2022 για την Fraport Greece

    Έτος ρεκόρ αποδείχτηκε το 2022 για την Fraport Greece, η οποία κατάφερε να ξεπεράσει την επιβατική κίνηση του 2019. Ωστόσο, δεν αποδείχθηκαν όλα “ρόδινα” για την εταιρεία το περσινό έτος, καθώς 4 από τα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται δεν κατάφεραν να καλύψουν τη “ψαλίδα” σε σχέση με το 2019. 

    Πρόκειται για τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Σάμου, της Μυτιλήνης και της Καβάλας.  

    Η συμπλήρωση 5 ετών από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αερολιμένων, συνέπεσε το 2022 με μία αξιοσημείωτη ανάκαμψη που ξεπέρασε το ρεκόρ των 30,15 εκατ. επιβατών του 2019.

    Στο 12μηνο του 2022, η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece ξεπέρασε τα 31,19 εκατ., σχεδόν διπλάσια του 2021 (17,42 εκατ.) και κατά 3,4% ψηλότερη από αυτήν του 2019. 

    Η διεθνής κίνηση ανήλθε στα 24,92 εκατ., έναντι 23,25 εκατ. το 2019, σημειώνοντας άνοδο 7,2%. Αντίθετα, η εσωτερική κίνηση ανήλθε στα 6,27 εκατ., έναντι 6,90 εκατ. το 2019, σημειώνοντας μείωση 9,2%.

    Γενικότερα, τα περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece, τα οποία διαθέτουν έντονο εποχικό χαρακτήρα, από τον Ιούνιο και έπειτα παρουσίασαν μια ισχυρή ανοδική πορεία.

    Σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, τον Ιούνιο παρουσιάστηκε άνοδος επιβατών 3,3%, τον Ιούλιο 11,1%, τον Αύγουστο 9,4%, τον Σεπτέμβριο 7,2% και τον Οκτώβριο 11,5%.

    Ανά αεροδρόμιο, τα 10 από τα 14 αεροδρόμια σημείωσαν άνοδο επιβατικής κίνησης, με τη Σαντορίνη να γνωρίζει αύξηση 19,3%, την Κέρκυρα 14,4%, την Μύκονο 10,9%, την Κέρκυρα 14,4%, το Άκτιο 23,5%, τα Χανιά 10,3%, την Κεφαλονιά 5,6%, τη Ζάκυνθο 5,1%, τη Κω 4,3%, τη Ρόδο 5,7% και τη Σκιάθο 14,6%. 

    Σύμφωνα με αναλυτές της αεροπορικής αγοράς, η συνολική άνοδος της επιβατικής κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια οφείλεται, εκτός από την ενίσχυση των τουριστικών ροών προς την Ελλάδα και στην αυξημένη χωρητικότητα των αεροδρομίων, έπειτα από την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος της Fraport Greece που άγγιξε τα 500 εκατ. ευρώ.

    Αντίθετα, πτώση σημείωσε η Θεσσαλονίκη με 14,2%, η Μυτιλήνη με 11,6%, η Σάμος με 5,6% και η Καβάλα με 22,3%.

    Ειδικά, η Θεσσαλονίκη συνεχίζει να προβληματίζει, καθώς αποτελεί, όχι μόνο το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Fraport Greece, αλλά και το αεροδρόμιο με τις περισσότερες επενδύσεις.

    Πέρσι, το αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης διακίνησε 5,92 εκατ. επιβάτες έναντι 6,89 εκατ. επιβατών το 2019, σημειώνοντας πτώση 14,2%. Σύμφωνα με αναλυτές της αεροπορικής αγοράς, η μείωση των επιβατών στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης έχει να κάνει με ποικίλους λόγους, όπως την κατάρρευση της Ellinair και την απώλεια αγορών, όπως της Ρωσίας και της Ουκρανίας. 

    Παράλληλα, ορισμένοι σημειώνουν ότι η ανταγωνιστικότητα της Θεσσαλονίκης ως city break προορισμού ενέχει βελτίωσης, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η πόλη εξαρτάται πολύ και από τον οδικό τουρισμό, κάτι το οποίο επηρεάζει το αεροδρόμιο.

    Πάντως, για το 2023, η Fraport Greece φαίνεται ότι ποντάρει περισσότερο στην AEGEAN, η οποία ανακοίνωσε αύξηση των προσφερόμενων θέσεων κατά περίπου 30%, με 21 απευθείας διεθνείς προορισμούς από τη Θεσσαλονίκη, σε σχέση με τους 13 προορισμούς του 2019.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα