13 C
Athens
Sunday, November 24, 2024
More

    Έρευνα της Klarna αποκαλύπτει τις καταναλωτικές τάσεις που σχετίζονται με κυκλικές πρακτικές σε μόδα και ηλεκτρονικά

    Η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, δημοσίευσε τα αποτελέσματα της έρευνας “Circularity Insights Report”, η οποία παρουσιάζει τις αναδυόμενες καταναλωτικές τάσεις που σχετίζονται με κυκλικές πρακτικές στους τομείς της μόδας και των ηλεκτρονικών ειδών για το 2024. Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 3.000 καταναλωτές από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.

    Οι καταναλωτές, ιδίως οι νεότερες γενιές, γνωρίζουν όλο και περισσότερο τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη των πιο βιώσιμων, κυκλικών πρακτικών, όπως η επισκευή συσκευών και οι αγορές από δεύτερο χέρι. Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα της Klarna, εξακολουθεί να υπάρχει ένα αξιοσημείωτο χάσμα μεταξύ διάθεσης και πραγματικής συμπεριφοράς, ενώ το κόστος, η δυνατότητα υλοποίησης και η ευκολία εμποδίζουν την υιοθέτηση αυτών των πρακτικών.

    Τα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι:

    Καλή γνώση για τα οικονομικά οφέλη της κυκλικότητας: Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών γνωρίζει τα οικονομικά οφέλη των κυκλικών πρακτικών, με τις επισκευές και τις αγορές από δεύτερο χέρι να θεωρούνται σημαντικοί τρόποι εξοικονόμησης χρημάτων. Ειδικότερα, το 69% των καταναλωτών έχει ή αναμένει πιθανή εξοικονόμηση χρημάτων από την κυκλική μόδα, τις επισκευές και τις ενοικιάσεις, ενώ το 66% σημειώνει παρόμοια οφέλη για τις αγορές ηλεκτρονικών ειδών από δεύτερο χέρι. Τα άτομα κάτω των 35 έχουν καλύτερη γνώση από ό,τι τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.

    Προτεραιότητα στις φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές: Περισσότεροι από τους μισούς (54%) καταναλωτές σε όλες τις δημογραφικές ομάδες, δηλώνουν αδιάφοροι να έχουν τα τελευταία gadgets, ενώ το 42% δείχνει μειωμένο ενδιαφέρον για τις νέες κυκλοφορίες προϊόντων σε σύγκριση με πέρυσι. Την ίδια στιγμή, πάνω από το ένα τρίτο (36%) των καταναλωτών ανησυχούν περισσότερο για το οικολογικό τους αποτύπωμα από ό,τι πριν από έναν χρόνο.

    Ανάπτυξη της αγοράς second hand, κυρίως από την Gen Z: Το 70% των καταναλωτών αγόρασε μόνο καινούργια ρούχα τον τελευταίο χρόνο, τάση που είναι ακόμα πιο έντονη στις ακόλουθες κατηγορίες: 82% για τηλέφωνα και φορητούς υπολογιστές/tablets, 84% για παπούτσια και αξεσουάρ και 87% για ηλεκτρονικά είδη ψυχαγωγίας. Ωστόσο, οι νεότεροι καταναλωτές, ιδίως η γενιά Z, παρουσιάζουν μία πολλά υποσχόμενη τάση, καθώς είναι τρεις φορές πιο πιθανό να επιλέξουν μεταχειρισμένα ηλεκτρονικά είδη από ό,τι οι καταναλωτές άνω των 55 ετών. Το γεγονός αυτό υποδηλώνει μία στροφή προς περισσότερο βιώσιμες καταναλωτικές συνήθειες, καθώς και μία πιθανή επέκταση της αγοράς μεταχειρισμένων ειδών.

    Το παράδοξο της επισκευής: γνώση έναντι δράσης: Ενώ σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (45%) πιστεύουν ότι οι ηλεκτρονικές συσκευές που έχουν επιδιορθωθεί είναι εξίσου καλές με τις καινούργιες, υπάρχει ένα αξιοσημείωτο χάσμα συμπεριφοράς: η πλειοψηφία των καταναλωτών επέλεξε να μην επισκευάσει τις ηλεκτρονικές συσκευές ψυχαγωγίας (85%) και τα κινητά τηλέφωνα (71%) την τελευταία φορά που χάλασαν. Παρόμοιες τάσεις παρατηρούνται και στην κατηγορία της μόδας, με το 77% να αποφεύγει τις επιδιορθώσεις ρούχων. Αυτή η ανακολουθία αποτελεί σημαντική ευκαιρία για τα brands και τις επιχειρήσεις να ενθαρρύνουν και να διευκολύνουν τις επιλογές επισκευής, στρέφοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε περισσότερο βιώσιμες πρακτικές.

    Τα εμπόδια προς τη δράση είναι διαφορετικά: Τα κύρια εμπόδια στην υιοθέτηση κυκλικών πρακτικών διαφέρουν από τομέα σε τομέα. Στα ηλεκτρονικά είδη, τα κυριότερα εμπόδια που αναφέρθηκαν από τους καταναλωτές για την επισκευή είναι το κόστος (57%) και η δυνατότητα υλοποίησης (33%), ενώ συχνά η ασυμβατότητα του λογισμικού και οι ημερομηνίες λήξης καθιστούν δύσκολο για τους καταναλωτές να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των ηλεκτρονικών συσκευών τους. Στον τομέα της μόδας, επικρατούν η δυνατότητα υλοποίησης (31%), η ευκολία (30%) και η χρησιμότητα (27%) ως τα κύρια εμπόδια. Η χαμηλή αξία μεταπώλησης προϊόντων αποτελεί έναν επιπλέον ανασταλτικό παράγοντα για το 21% των καταναλωτών στην κατηγορία ρούχα και το 27% για ηλεκτρονικά είδη.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα