17 C
Athens
Monday, May 13, 2024
More

    Έρευνα για τα βιολογικά: Μήπως βλέποντας την τιμή δεν αγοράζουμε τελικά αυτό που πραγματικά θέλουμε;

    Η τιμή είναι μακράν ο πιο σημαντικός παράγοντας που καθοδηγεί την επιλογή αγοράς βιολογικών προϊόντων, ενώ ακολουθεί η χώρα προέλευσης… Το βιολογικό χαρακτηριστικό φαίνεται σχετικά λιγότερο σημαντικό, όπως καταδεικνύει έρευνα καταναλωτών του Strength2Food σχετικά με τα προγράμματα ποιότητας τροφίμων, που συντονίστηκε από την καθ. Monika Hartmann του Πανεπιστήμιου της Βόννης.

    Η έρευνα αποτελεί μέρος μελετών που βασίζονται σε μεγάλα σύνολα δεδομένων Ευρωπαίων καταναλωτών. Η πρώτη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Appetite , βασίζεται σε εμπειρικά στοιχεία από τη Γερμανία, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο και έχει τον τίτλο «Ψάχνοντας πίσω από την επιλογή των οργανικών: Ανάλυση μεταξύ χωρών με εφαρμογή ολοκληρωμένων μοντέλων επιλογής και λανθάνουσας μεταβλητής» και διερεύνησε τον ρόλο της βιολογικής επισήμανσης στις αποφάσεις αγοράς των μήλων από τους καταναλωτές.

    Σύμφωνα με τα πορίσματά της η τιμή είναι μακράν ο πιο σημαντικός παράγοντας που καθοδηγεί τις αποφάσεις αγοράς των καταναλωτών για τα μήλα, ακολουθούμενη από τη χώρα προέλευσης, ενώ το βιολογικό χαρακτηριστικό φαίνεται σχετικά λιγότερο σημαντικό.

    Επιπλέον, διαπιστώνει ότι «δεν είναι η μέθοδος βιολογικής παραγωγής που έχει σημασία για τους καταναλωτές, αλλά η συγκεκριμένη βιολογική ετικέτα».

    Στην πραγματικότητα, οι καταναλωτές προτιμούν προϊόντα που φέρουν την εθνική βιολογική τους ετικέτα, αντί για το βιολογικό λογότυπο της ΕΕ «πράσινα φύλλα», παρά το γεγονός ότι τα βιολογικά πρότυπα πίσω από τις αντίστοιχες εθνικές/ευρωπαϊκές ετικέτες είναι τα ίδια.

    Μια δεύτερη σχετική μελέτη διερευνά «Τι καθορίζει τη χρήση των οικολογικών σημάτων από τους καταναλωτές;Ρίχνοντας μια προσεκτική ματιά στο label trust», και δημοσιεύεται στο Ecological Economics.

    Χρησιμοποιώντας διακρατικά δεδομένα καταναλωτών, δείχνει ότι η εμπιστοσύνη σε ένα οικολογικό σήμα, όπως το βιολογικό, επηρεάζει θετικά τη χρήση αυτής της ετικέτας και υπογραμμίζει τη σημασία της γνώσης της πιστοποίησης τρίτων για τον επηρεασμό της εμπιστοσύνης και της χρήσης αυτής της ετικέτας.

    Κατά συνέπεια, η εμπιστοσύνη έχει σημασία για την επιτυχία των οικολογικών σημάτων και η επαλήθευση από τρίτους είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός μηχανισμός για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.

     

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα