Οι νέοι τιμοκατάλογοι που κοινοποίησαν βιομηχανίες και χονδρεμπορικές εταιρείες στα Σούπερ Μάρκετ δείχνουν μειώσεις τιμών μεταξύ 14% και 17% σε επτά βασικές κατηγορίες προϊόντων, εφαρμόζοντας τα νέα μέτρα του υπoυργείου Ανάπτυξης που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από αύριο.
Οι μειώσεις αυτές αναμένεται να επηρεάσουν περίπου 2000 κωδικούς προϊόντων. Πρόκειται για προϊόντα που, μέχρι σήμερα, είχαν υψηλές τιμές αλλά συνοδεύονταν από γενναιόδωρες προσφορές. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για:
- απορρυπαντικά ρούχων
- απορρυπαντικά πιάτων
- βρεφικές – παιδικές πάνες
- καθαριστικά παντός είδους
- οδοντόκρεμες
- σαμπουάν – αφρόλουτρα – conditioner
- σαπούνια
Η εξέλιξη αυτή προκύπτει μετά την υλοποίηση του μέτρου μείωσης των συνολικών εκπτώσεων και παροχών των προμηθευτών προς τα Σούπερ Μάρκετ κατά 30%, με αντίστοιχη μείωση των αρχικών τιμών των προϊόντων αυτών στα ράφια. Αυτό το μέτρο εφαρμόζεται αρχικά στις προαναφερθείσες κατηγορίες προϊόντων, όπου παρατηρήθηκαν αποκλίσεις σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Στον αντίποδα τα τρόφιμα παραμένουν ένα θέμα που δημιουργεί έντονη ανησυχία, καθώς συνεχίζουν να αυξάνονται οι τιμές τους, αν και με λιγότερο έντονο ρυθμό πλέον. Σύμφωνα με τα δεδομένα του υπουργείου Ανάπτυξης, μόνο το 20% των επιχειρήσεων που είχαν αυξήσει τις τιμές τους τον Φεβρουάριο του 2023 προχώρησε σε αντίστοιχη ενέργεια φέτος. Ωστόσο, τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η Ελλάδα κατέλαβε την πρώτη θέση στην Ευρώπη των «27» σε αρνητικές πρωτιές, ειδικά στον τομέα των τροφίμων, παρά τη μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.