Σε μετωπική σύγκρουση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για ανατιμήσεις διοδίων ακόμη και πάνω από 12% από τον ερχόμενο μήνα, έρχονται οι εταιρείες παραχώρησης των μεγάλων οδικών αξόνων.
Τις αναπροσαρμογές στα διόδια είχαν «παγώσει» οι παραχωρησιούχοι μετά από έκκληση του απερχόμενου υπουργού Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή πέρσι το Φθινόπωρο, με την προηγούμενη κυβέρνηση να παίρνει πίστωση χρόνου για ένα εξάμηνο δηλαδή μέχρι τα τέλη Ιουνίου.
Τις αυξήσεις αυτές που αφορούν τους οδικούς άξονες σε όλο το εθνικό δίκτυο και φέρνουν σε μεγάλη αμηχανία την νέα κυβέρνηση, έβαλαν ξανά στο τραπέζι οι εκπρόσωποι των εταιρειών παραχώρησης τον προηγούμενο μήνα.
Οι εταιρείες που λειτουργούν και συντηρούν τους αυτοκινητόδρομους επικαλούνται τις συμβάσεις των έργων που έχουν κυρωθεί από την Βουλή, οι οποίες όπως επισημαίνουν προβλέπουν ετήσια αναπροσαρμογή των διοδίων σύμφωνα με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κάθε Σεπτέμβρη.
Η ετήσια μεταβολή του εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών για το 2022 ήταν 11,26% και οδηγεί σε σημαντικές ανατιμήσεις που σε κάποια διόδια φτάνουν ακόμη και το 16%. Ενδεικτικά παραδείγματα είναι ο σταθμός του Μακρυχωρίου στην Λάρισα (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) όπου από 2,50 ευρώ προτείνεται να πάει στα 2,90 ευρώ (16%), ο σταθμός της Ελευσίνας (Ολυμπία Οδός) όπου η προτεινόμενη αύξηση είναι 14,2%, από 2,10 σε 2,40 και οι Αφίδνες (Νέα Οδός) από 3,30 σε 3,70 ευρώ αύξηση 12%.