19.8 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Ερχεται και τέταρτο χρώμα στα φανάρια κυκλοφορίας

    Ίσως δεν έχεις αναλογιστεί πόσο πολύ θα αλλάξουν διάφορες συνήθειές μας με την είσοδο των αυτόνομων οχημάτων στην καθημερινότητά μας. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας ωστόσο έρχεται να σου εξηγήσει τι μπορεί να συμβεί. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου θεωρούν καλή ιδέα την ενσωμάτωση ενός τέταρτου φωτός στα φανάρια που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στις διασταυρώσεις. Αρχικά ερευνάται το λευκό φως αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητο και μπορεί να είναι άλλου χρώματος. Το σημαντικό είναι να γνωρίζουν κάπως οι άνθρωποι οδηγοί, πως κινούνται ανάμεσα σε αυτόνομα οχήματα και αυτό όπως και να το κάνουμε έχει κάποια βάση. 

    Προφανώς απέχουμε μερικά χρόνια από το να κοιτάζουμε αυτό το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στα δεξιά μας που δεν το έχουμε ξαναδεί να κυκλοφορεί και να διαπιστώνουμε τελικά πως είναι αυτόνομο και κινείται χωρίς οδηγό. Σύμφωνα με τους ανθρώπους που ασχολήθηκαν με το θέμα, το τέταρτο λευκό φανάρι θα ενημερώνει και θα ειδοποιεί τους ανθρώπους, να “ακολουθούν απλώς το προπορευόμενο όχημα”.

    Αυτό θα βελτιώνει σημαντικά όπως αποδεικνύεται τη ροή του κυκλοφοριακού. Οι μελέτες έδειξαν πως κατά τη λειτουργία της “λευκής φάσης” στη διασταύρωση, οι καθυστερήσεις της κυκλοφορίας βελτιώθηκαν σε ποσοστό 3% στις περιπτώσεις που μόνο το 10% των αυτοκινήτων ήταν αυτόνομα. Όταν όμως ο αριθμός των αυτόνομων οχημάτων αυξήθηκε στο 30% η βελτίωση της κυκλοφορίας εκτοξεύτηκε στο 10,7%. Με άλλα λόγια, περισσότερα αυτόνομα οχήματα σημαίνουν λιγότερη κίνηση.

    Τι θα κάνει το 4o φανάρι; 

    Το φανάρι με την προσθήκη του τέταρτου χρώματος θα ενημερώνει στην ουσία πως στην συγκεκριμένη διασταύρωση υπάρχουν πάνω από ένα ποσοστό αυτόνομων οχημάτων, ώστε ο άνθρωπος που οδηγεί το αυτοκίνητό του να γνωρίζει πως απλώς πρέπει να ακολουθήσει τη ροή τους. Τα αυτοκινούμενα οχήματα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, καθώς και με τα φανάρια ή τα υπόλοιπα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Έτσι για μεγαλύτερη ασφάλεια και συνεχή ροή του κυκλοφοριακού, οι άνθρωποι απλώς θα πρέπει να συμμορφώνονται με την κίνηση των αυτόνομων.

    “Η παραχώρηση μέρους του ελέγχου της ροής της κυκλοφορίας στα αυτοκινούμενα είναι μια σχετικά νέα ιδέα, που ονομάζεται παράδειγμα κινητού ελέγχου”, αναφέρει ένας από τους συγγραφείς της έρευνας, Ali Hajbabaie και συμπληρώνει “Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον συντονισμό της κυκλοφορίας σε οποιοδήποτε σενάριο που περιλαμβάνει αυτόνομα οχήματα. Πιστεύουμε όμως ότι είναι σημαντικό να ενσωματώσουμε την ιδέα του λευκού φωτός στις διασταυρώσεις, επειδή ενημερώνει τους ανθρώπινους οδηγούς για το τι συμβαίνει, ώστε να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν καθώς πλησιάζουν στη διασταύρωση”.

    Οι δυσκολίες 

    Πρώτα από όλα, όπως ενημερώνουν και οι ερευνητές του Κρατικού Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας, δεν χρειάζεται το τέταρτο φως να είναι λευκό. Μπορεί να είναι οποιοδήποτε χρώμα συμφωνηθεί και καθιερωθεί ως το τέταρτο φανάρι. Μπορεί να είναι λιλά ας πούμε ή τιρκουάζ ή βεραμάν. Τέλος πάντων, απλώς δεν χρειάζεται να είναι λευκό. Το βασικό πρόβλημα ωστόσο είναι η αλλαγή που θα πρέπει να γίνει σε εκατομμύρια φωτεινούς σηματοδότες στα εθνικά δίκτυα κάθε χώρας, που αυξάνει το κόστος δραματικά και μοιραία καθιστά την λύση αυτή όχι πολύ άμεση. Ακριβώς για αυτό από το Πανεπιστήμιο αναφέρουν πως θα μπορούσε να δοκιμαστεί πιλοτικά, σε μικρότερης κλίμακας περιβάλλοντα κυκλοφορίας, όπως τα λιμάνια ή τα αεροδρόμια, όπου σύντομα θα υπάρχουν και αρκετά αυτόνομα οχήματα.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα