Συνολικά επτά σύγχρονες και άμεσα προσβάσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους οφειλέτες έχουν τεθεί σε λειτουργία, μέχρι σήμερα, από τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), στο πλαίσιο της στρατηγικής του για αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω της ψηφιοποίησης των υποδομών του. Αναλυτικά, όπως επισημαίνει ο e-ΕΦΚΑ, οι υπηρεσίες προς τους οφειλέτες είναι οι εξής:
- Πιστοποίηση οφειλετών. Μέσω της υπηρεσίας αυτής, δίνεται η δυνατότητα πιστοποίησης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς οφειλέτες, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία τους στις υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ και του ΚΕΑΟ.
- Ηλεκτρονική ενημέρωση οφειλετών. Η εν λόγω υπηρεσία υποστηρίζει τη δυνατότητα ενημέρωσης για όσους οφειλέτες έχουν ενταχθεί στο ΚΕΑΟ (Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών) για την ηλεκτρονική “Πρόσκληση για Τακτοποίηση Οφειλών” και “Ατομική Ειδοποίηση Ληξιπρόθεσμων Οφειλών” έως την ημερομηνία που αναφέρεται στο σώμα της ηλεκτρονικής ειδοποίησης.
- Πίνακας χρεών οφειλέτη. Μέσω αυτής της υπηρεσίας, εμφανίζεται ο πίνακας χρεών του οφειλέτη. Στον πίνακα εμφανίζονται οι βεβαιωμένες οφειλές με τα αναλογούντα πρόσθετα τέλη, μέχρι την τρέχουσα ημερομηνία έκδοσής του, ανεξάρτητα εάν έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης ή όχι.
- Ηλεκτρονική καρτέλα οφειλέτη. Οι χρήστες/οφειλέτες του ΚΕΑΟ και του e-ΕΦΚΑ μπορούν, χωρίς μετάβαση σε οργανική μονάδα του φορέα και αυτοπρόσωπη παρουσία, να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες που αφορούν την εικόνα των οφειλών τους:
- Υπολογισμός δόσεων ρύθμισης. Η ηλεκτρονική αυτή υπηρεσία παρέχει τη δυνατότητα στους οφειλέτες του ΚΕΑΟ να εξετάσουν εναλλακτικά σενάρια ρύθμισης των οφειλών τους, ανάλογα με τις διατάξεις στις οποίες εμπίπτουν αυτές. Ειδικότερα, επιλέγοντας κάθε εναλλακτικό τρόπο ρύθμισης, καθορίζουν τον αριθμό των δόσεων που επιθυμούν και προβαίνουν σε υπολογισμό του ύψους αυτών, καθώς και των τυχόν εκπτώσεων που δικαιούνται.
- Ρύθμιση οφειλών. Μέσω της υπηρεσίας, παρέχεται η δυνατότητα στους οφειλέτες του ΚΕΑΟ να ρυθμίσουν ηλεκτρονικά τις οφειλές τους.
- Ηλεκτρονικό αίτημα εξυπηρέτησης/κλείσιμο ραντεβού. Για όσες συναλλαγές δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά, παρέχεται η δυνατότητα του προγραμματισμού ραντεβού στα φυσικά υποκαταστήματα του φορέα. Το κλείσιμο του ραντεβού γίνεται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά. Τα ηλεκτρονικά ραντεβού ξεπέρασαν τις 565.000 από τον Σεπτέμβριο του 2020, απαλλάσσοντας τους πολίτες από άσκοπη αναμονή, μετακινήσεις καθυστερήσεις και ταλαιπωρία.