Επιτείνεται η στροφή στο private label καθώς και στα μεγάλα καταστήματα, όπου οι καταναλωτές αναζητούν πιο ανταγωνιστικές τιμές. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσιάζει αύξηση αύξηση τζίρου 8,2% το πρώτο τρίμηνο, η οποία ωστόσο οφείλεται στον πληθωρισμό, αφού οι ανατιμήσεις έφτασαν στο 12,2%.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ, ο τζίρος εμφάνισε αύξηση 8,1% στα φρέσκα τρόφιμα και 8,2% στα τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά. Επιπλέον, τα είδη οικιακής χρήσης εμφάνισαν αύξηση 12,1% και τα είδη προσωπικής φροντίδας +7,6%. Αποδομώντας την συνολική τάση του +8,7% των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, είναι ξεκάθαρο ότι η ανάπτυξη αυτή συνεχίζει να είναι αποκλειστικά και μόνο πληθωριστική, καθώς οι τιμές αυξήθηκαν κατά 12,2%, ενώ οι όγκοι αντίστοιχα υποχώρησαν κατά 3,5%.
Σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σημείωσε σημαντική αύξηση, και από το 23,8%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 25,4%, στην αγορά που συμπεριλαμβάνει και το discount κανάλι, ενώ ταυτόχρονα οι κατασκευαστές επώνυμων (branded) προϊόντων προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 66,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 68,2%.
Σύμφωνα με νέα έρευνα των EuroCommerce και McKinsey που παρουσιάστηκε πρόσφατα στις Βρυξέλλες και αφορά στον ευρωπαϊκό κλάδο των σούπερ μάρκετ, το 84% των συμμετεχόντων θεωρεί ότι η ποιότητα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ίδια ή ακόμη και ανώτερη έναντι των επώνυμων. Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι όσο πιο ευρύ και πιο ελκυστικό είναι το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τόσο πιο θετικοί εμφανίζονται προς αυτό οι καταναλωτές. Για αυτό το λόγο, τα σούπερ μάρκετ υιοθετούν ολοένα και περισσότερο μια νέα προσέγγιση, η οποία ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες των καταναλωτών για αξία, υγεία και βιωσιμότητα.