Μιάμιση φορά το δημοσιονομικό κόστος του Market Pass, ήτοι 388 εκατ. ευρώ, πλήρωσαν επιπλέον καταναλωτές για τρόφιμα και είδη καθημερινής χρήσης το πρώτο εξάμηνο εφέτος, χωρίς μάλιστα να βάλουν στο καλάθι του σούπερ μάρκετ κάτι επιπλέον σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.
Με βάση τα στοιχεία της εταιρεία Circana (πρώην IRI), στο εξάμηνο οι συνολικές πωλήσεις του κλάδου των σούπερ μάρκετ ανήλθαν στα 4,428 δισ. ευρώ, έναντι 4,040 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο περσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση κατά 9,6%.
Η αύξηση κατά 388 εκατ. ευρώ στην αξία πωλήσεων ήταν εξ ολοκλήρου πληθωριστική, καθώς την ίδια περίοδο καταγράφηκε μηδενική αύξηση του όγκου των πωλήσεων, όταν πέρυσι στο εξάμηνο ο όγκος είχε αυξηθεί κατά 0,5% έναντι του 2021.
Υπενθυμίζεται ότι το δημοσιονομικό κόστος για το Market Pass το 2023 είναι 251 εκατ. ευρώ ενώ οι ωφελούμενοι είναι 2,8 εκατ. νοικοκυριά με 7,5 εκατ. μέλη.
Στο πρώτο εξάμηνο, όλες οι giga κατηγορίες προϊόντων, δηλαδή τρόφιμα, είδη νοικοκυριού και προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, σημείωσαν υψηλότερο πληθωριστικό τζίρο, με τα είδη διατροφής να έχουν τη μερίδα του λέοντος στα 3,379 δισ. ευρώ έναντι 3,094 δισ. ευρώ στο εξάμηνο του 2022.