Επενδύσεις που ξεπερνούν τα 330 εκατ. δολάρια σε νεότευκτα και μεταχειρισμένα πλοία έχει υλοποιήσει από την αρχή του έτους ο ναυτιλιακός όμιλος της Άννας Αγγελικούση.
Στην τελευταία εξέλιξη, σύμφωνα με πληροφορίες, η Alpha Bulkers, ο βραχίονας ξηρού φορτίου του ομίλου, παρήγγειλε δύο ultramaxes (πλοία χωρητικότητας περίπου 60.000 dwt) στο κινεζικό ναυπηγείο Cosco. Τα δύο πλοία θα καίνε συμβατικά καύσιμα, αλλά η συμφωνία προβλέπει και το δικαίωμα άσκησης option για μετατροπή σε τεχνολογία διπλού καυσίμου (dual-fuel) με LNG.
Παρότι το τίμημα δεν έγινε γνωστό, ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι η ναυπήγηση ενός ultramax στην Κίνα αποτιμάται περίπου στα 32-33 εκατ. δολάρια, άρα το συνολικό κόστος του deal διαμορφώθηκε γύρω στα 64-66 εκατ. δολάρια.
Η Alpha Bulkers φαίνεται αυτήν την περίοδο να «λοκάρει» στα βαπόρια μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τύπου supramax και ultramax. Πριν από λίγες ημέρες η εταιρεία παρέλαβε το πρώτο της supramax, με το όνομα Alpha Flame (χωρητικότητας 57.800 dwt και κατασκευής 2015), το οποίο είχε αγοράσει τον περασμένο Μάρτιο, όταν ακόμη ταξίδευε ως IVS Pinehurst.
Η αξία του βαποριού εκτιμήθηκε, την περίοδο της αγοράς, στα 23,9 εκατ. δολάρια. Μάλιστα, όπως είχαν αναφέρει τότε ναυλομεσίτες, ο ανταγωνισμός για την απόκτησή του ήταν ιδιαίτερα σκληρός.
Τις τελευταίες ημέρες προέκυψε η πληροφορία από ναυλομεσιτικούς οίκους ότι η Pantheon Tankers, ο βραχίονας δεξαμενόπλοιων του ναυτιλιακού ομίλου, φέρεται να παρήγγειλε τέσσερα βαπόρια ξανά σε ναυπηγείο της Cosco. Πρόκειται για LR2 tankers, μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.
Το κόστος ναυπήγησης των πλοίων, τα οποία θα καίνε συμβατικά καύσιμα, εκτιμάται περίπου στα 248 εκατ. δολάρια (62 εκατ.δολ. κάθε βαπόρι). Εάν αυτό το ποσό προστεθεί στις παραπάνω επενδύσεις, ο όμιλος της Άννας Αγγελικούση έχει δαπανήσει 335-337 εκατ. δολάρια το τρέχον έτος για επέκταση και ανανέωση του στόλου.