Ο πληθωρισμός και το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών ρίχνει τις πωλήσεις καλλυντικών ενώ με προωθητικές ενέργειες στα σούπερ-μάρκετ προσπαθούν οι εταιρείες να κρατήσουν την κατανάλωση.
Τα στοιχεία του Market View της εταιρείας μετρήσεων αγοράς Circana δείχνουν ότι στα προϊόντα ατομικής φροντίδας αυξήθηκε το ποσοστό των προωθούμενων προϊόντων κατά 2,2 μονάδες στο πεντάμηνο του 2024 σε σύγκριση με το πεντάμηνο του 2023 (Ιανουάριος-Μάιος). Επί της ουσίας, το 30,3% των συγκεκριμένων προϊόντων διατίθεται υπό καθεστώς προώθησης. Συνολικά, για όλα τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά που πωλούνται μέσω των σούπερ-μάρκετ η προωθητική ένταση αυξήθηκε κατά 1,7 μονάδες.
Με βάση τα ίδια στοιχεία, στα ράφια των σούπερ-μάρκετ στη διάρκεια του πενταμήνου του 2024 δεν παρουσιάζεται αύξηση του τζίρου, ο οποίος κινείται ακριβώς στα ίδια επίπεδα με αυτά του πενταμήνου του 2023. Και όλα αυτά ενώ στο πεντάμηνο του 2023 στην κατηγορία προϊόντων υγείας και ομορφιάς η αύξηση του τζίρου, σε σχέση με το πεντάμηνο του 2022, ήταν στα επίπεδα του 8,6%.
Βέβαια, το γεγονός ότι σταμάτησαν οι ανατιμήσεις στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων λόγω μείωσης του πληθωρισμού και εξομάλυνσης των συνθηκών στην αγορά της ενέργειας είχε ως αποτέλεσμα να επηρεάζεται αρνητικά ο τζίρος, ο οποίος εμφανιζόταν διαρκώς ανοδικός τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια λόγω της αύξησης των τιμών. Σε ό,τι αφορά το ίδιο χρονικό διάστημα, αυτό του πενταμήνου, η Circana καταδεικνύει ότι από πλευράς πωλούμενων τεμαχίων υπήρχε άνοδος κατά 2,5%, σε σχέση με αντίστοιχη άνοδο 2% το 2023, έναντι του 2022.
Για φέτος, πάντως, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων εκτιμά ότι η αγορά στο σύνολό της θα παρουσιάσει περαιτέρω ανάπτυξη τζίρου μεταξύ 4% και 7%, αλλά με πτώση όγκου πωλήσεων με δεδομένο το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών.