Το κόστος καυσίμων στην εγχώρια αγορά συγκρατείται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα συγκριτικά με το καλοκαίρι. Ωστόσο η τιμή του Brent κινείται ανοδικά. Το πετρέλαιο θέρμανσης έφθασε να πωλείται ακόμη και σε χαμηλότερη τιμή σε σχέση με πέρυσι, ενώ στην συνέχεια κατέγραψε μικρή άνοδο. Το πετρέλαιο θέρμανσης άλλωστε είναι και το καύσιμο που φαίνεται ότι θα σώσει φέτος την «παρτίδα» για τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων, καθώς η χρονιά αναμένεται να κλείσει στο +1% με +2% σε σχέση με πέρυσι κυρίως χάρη στο diesel θέρμανσης.
Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα διαθέσιμα στοιχεία της αγοράς, αν και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου οι παραγγελίες για το πετρέλαιο θέρμανσης κατέγραψαν πτώση κατά 10% (κάτι που οφείλεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές έχουν ήδη αγοράσει κάποιες ποσότητες τις οποίες διατηρούν αποθηκευμένες λόγω της καλοκαιρίας), το Νοέμβριο η ζήτηση ήταν αυξημένη κατά 60% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Όσον αφορά στα καύσιμα κίνησης, κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, οι βενζίνες ήταν οριακά θετικές ενώ η ζήτηση για πετρέλαιο κίνησης ήταν αυξημένη κατά 2% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Βέβαια, η αύξηση της τάξεως του 1% ή 2% στη ζήτηση φέτος αποδυναμώνεται από το γεγονός ότι η χρονιά σύγκρισης, δηλαδή το 2021, δεν ήταν μια καλή χρονιά. Ο πληθωρισμός και η ακρίβεια εξακολουθούν να «ψαλιδίζουν» το διαθέσιμο εισόδημα ενώ η κρατική επιδότηση απευθείας στην αντλία για το πετρέλαιο θέρμανσης κατά 25 λεπτά μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου και κατά 15 λεπτά μέχρι το Μάρτιο καθώς και εκείνη των ΕΛΠΕ ύψους 3,75 λεπτών αποτελούν μια ελάφρυνση για τους καταναλωτές, υπό την προϋπόθεση ωστόσο ότι οι διεθνείς τιμές δεν θα καταγράψουν κάποια απότομη και παρατεταμένη άνοδο.
Και πάλι όμως, η επίδραση που θα έχει μια ενδεχόμενη άνοδος των τιμών του Brent στην εγχώρια αγορά είναι σχετική. Αν για παράδειγμα, οι τιμές ανέβουν αλλά η καλοκαιρία συνεχιστεί, αυτό ίσως να μην επηρεάσει ιδιαίτερα όσους καταναλώνουν πετρέλαιο θέρμανσης, ειδικά εκείνους που έχουν προαγοράσει κάποιες ποσότητες. Πιο δύσκολα ίσως να είναι τα πράγματα για τα καύσιμα κίνησης, τα οποία επηρεάζουν τα logistics, τους επαγγελματίες αλλά και τους ιδιώτες, μια προοπτική η οποία θεωρείται αρκετά πιθανή καθώς η ζήτηση τείνει να αυξηθεί ενώ παράγοντες όπως οι κυρώσεις στο πετρέλαιο και στα προϊόντα διύλισης πετρελαίου (από τον Φεβρουάριο) καθώς και η πολιτική του ΟΠΕΚ+ δημιουργούν συνθήκες στενότητας στην αγορά.