19.8 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Ενα δισεκατομμύριο νέοι καταναλωτές αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους κατά την επόμενη δεκαετία

    Ένα δισεκατομμύριο νέοι καταναλωτές που ανήκουν στις γενιές των Millennials, της Gen Z και της Gen Alpha, αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους κατά την επόμενη δεκαετία σε οκτώ ταχέως αναπτυσσόμενες χώρες, σηματοδοτώντας την ανάγκη των εταιρειών να επανεφεύρουν τις στρατηγικές τους για το ψηφιακό εμπόριο.

    Αυτό το εντυπωσιακό στοιχείο προέκυψε από πρόσφατη μελέτη της Accenture, η οποία προσδιόρισε περαιτέρω τις οκτώ αγορές, το Μπαγκλαντές, η Αίγυπτος, η Αιθιοπία, η Ινδία, η Ινδονησία, η Κένυα, η Νιγηρία και οι Φιλιππίνες. Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι παρά το γεγονός ότι τα έσοδα από το ψηφιακό εμπόριο έχουν τετραπλασιαστεί σε αυτές τις χώρες από το 2017 -φτάνοντας τα 211 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022- οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν έχουν δημιουργηθεί για να εξυπηρετούν τους κατεξοχήν ψηφιακούς καταναλωτές.

    Για να καταλήξει εκεί, η Accenture Research χρησιμοποίησε το 2022 πρωτογενείς και δευτερογενείς μεθοδολογίες έρευνας βάσει δεδομένων, οι οποίες διεξήχθησαν το 2022. Η εταιρεία ανέλυσε 92 χώρες στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική και την Υποσαχάρια Αφρική για να βρει τις ταχέως αναπτυσσόμενες χώρες με ισχυρό ψηφιακό δυναμικό. Επιπλέον, σχεδίασε και πραγματοποίησε μια διαδικτυακή έρευνα με 3.000 άτομα σε αυτές τις οκτώ χώρες.

    Το μέλλον είναι ψηφιακό

    Η έκθεση “The Next Billion Consumers: A Fast-growing Opportunity for Digital Commerce,” διαπίστωσε ότι αυτοί οι ψηφιακοί καταναλωτές στις οκτώ αγορές σήμερα είναι ηλικίας μεταξύ 6 και 26 ετών και αντιπροσωπεύουν το 36% του πληθυσμού των προαναφερθέντων χωρών και του τρέχοντος πληθυσμού τους. Η συμπεριφορά που εμφανίζουν ήδη, προσφέρουν μια σειρά από πληροφορίες για εκείνες τις εταιρείες που θέλουν να προλάβουν το επόμενο κύμα ανάπτυξης του εμπορίου.

    Σύμφωνα με την Accenture, αυτή η επόμενη γενιά καταναλωτών παρουσιάζει μια σημαντική ευκαιρία για τις εταιρείες με πολυεθνική δράση, κυρίως επειδή το ηλεκτρονικό εμπόριο ξεπερνά ορισμένα από τα παραδοσιακά εμπόδια εισόδου σε αυτές τις αγορές.

    Αυτοί οι νέοι καταναλωτές σχετίζονται με τοπικής εμβέλειας εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτές τις χώρες σήμερα, αλλά και με πολυεθνικές που θέλουν να αυξήσουν το αποτύπωμά τους και να εξισορροπήσουν τα παγκόσμια χαρτοφυλάκια τους. Ωστόσο, οι στρατηγικές που βασίζονται στο δυτικό μοντέλο του καταναλωτισμού -δηλαδή την σταθερή εξέλιξη από τα φυσικά σημεία πώλησης σε ποικίλα μοντέλα ψηφιακών εμπορικών συναλλαγών- δεν θα λειτουργήσουν για αυτούς τους καταναλωτές. Κάτι που σημαίνει ότι όλες αυτές οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το πού και πώς δραστηριοποιούνται, θα πρέπει να έχουν ηλεκτρονική παρουσία και να αφήσουν πίσω τους κάθε παλαιότερη προσέγγιση.

    Οι τύποι των νέων καταναλωτών

    Η έκθεση επισημαίνει πώς οι συμπεριφορές ψηφιακών αγορών αυτών των αναδυόμενων καταναλωτών έχουν τη δυνατότητα να ξεπεράσουν τα όρια και να επηρεάσουν ευρύτερα τις αγοραστικές συνήθειες. Τέσσερα βασικά αρχέτυπα ψηφιακών αγοραστών εντοπίστηκαν από 3.000 ψηφιακούς καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα: ψηφιακοί εγγενείς αγοραστές, ψηφιακά έμπειροι Millennials, δημιουργοί εγγενούς ψηφιακού περιεχομένου και ψηφιακά Alpha Influencers.

    Οι ψηφιακοί αυτοί αγοραστές ανήκουν και στις τρεις γενιές και περνούν ήδη σημαντικό χρόνο στο διαδίκτυο όταν αναζητούν, σκέφτονται ή/ και ολοκληρώνουν μια αγορά:

    • Η πλειοψηφία (80%) των ερωτηθέντων καταναλωτών χρησιμοποιεί διαδικτυακά κανάλια όπως μηχανές αναζήτησης, κοινωνικά δίκτυα και video shopping για να ερευνήσει προϊόντα ή υπηρεσίες πριν από οποιαδήποτε αγορά τους.

    • Τα «μου αρέσει» και τα καλά σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν το 76% των αποφάσεων αγοράς αυτών των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές τους αγορές. Περισσότεροι από τους μισούς, μάλιστα, προτιμούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω εφαρμογών σε σχέση με τις πλατφόρμες αγορών.

    • Τουλάχιστον έξι στους 10 (63%) αγοραστές του social commerce ισχυρίζονται ότι είναι πιθανό να αγοράσουν ξανά από τον ίδιο πωλητή.

    • Το 65% των καταναλωτών προτιμούν να χρησιμοποιούν διαδικτυακούς τρόπους πληρωμής. Επισημαίνουν επίσης ότι οι ευέλικτες επιλογές παράδοσης, όπως το click & collect (73%) και η δωρεάν παράδοση (79%), αναδεικνύονται σε καθοριστικούς παράγοντες για την online αγορά τους.

    • Τα τρία τέταρτα θεωρούν τις πολιτικές εύκολης επιστροφής ως βασική επιρροή στις αποφάσεις αγορών τους στο διαδίκτυο.

    Οι επικεφαλής των επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο αναρωτιούνται ήδη από πού θα προέλθει το επόμενο κύμα ανάπτυξης στο εμπόριο. Οι εταιρείες που θα αποκτήσουν το πλεονέκτημα κάνοντας την πρώτη κίνηση, γνωρίζουν ότι πρέπει να ακολουθήσουν τον ψηφιακό δρόμο τόσο στο εσωτερικό τους όσο και στην εξωτερική τους δομή, ώστε να επανεφεύρουν εγκαίρως το εμπορικό τους μοντέλο για να ανταποκριθούν στις ανάγκες του μελλοντικού καταναλωτή τους.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα