Οι περισσότερες δυτικές ναυτιλιακές εταιρείες σταμάτησαν να διακινούν ρωσικό πετρέλαιο, μετά την επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ και τους συμμάχους στο κύριο εξαγωγικό προϊόν της Μόσχας.
Στην Ελλάδα, η οποία διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους στον κόσμο, οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων συνεχίζουν ακάθεκτοι.
Τώρα έχει χτυπήσει μια νέα «φλέβα χρυσού»: έχει καταφέρει να εξυπηρετεί τα οικονομικά συμφέροντα τόσο της Ρωσίας όσο και των ΗΠΑ, με έναν τρόπο που θεωρείται υπερβολικά επισφαλής για πολλούς άλλους εφοπλιστές.
Η TMS Tankers, έχει μεταφέρει δεκάδες εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού πετρελαίου από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία, σύμφωνα με ναυτιλιακά δεδομένα που ανέλυσε η Global Witness.
Όπως μεταδίδει η Wall Street Journal, αυτό καθιστά την TMS τον δεύτερο μεγαλύτερο παίκτη στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, πίσω από τη ρωσική κρατική Sovcomflot.
Πηγές της WSJ επιβεβαιώνουν τα ευρήματα. Επτά ελληνικοί όμιλοι, συμπεριλαμβανομένης της TMS, κατατάσσονται στους 10 κορυφαίους μεταφορείς ρωσικού πετρελαίου μετά την εισβολή, μεταφέροντας συνολικά 50% περισσότερα από την κρατική εταιρεία δεξαμενόπλοιων της Μόσχας.
Τα δεξαμενόπλοια που συνδέονται με τον κ. Οικονόμου πραγματοποίησαν περισσότερα από 200 ταξίδια από ρωσικά λιμάνια από την ημέρα της εισβολής, στις 24 Φεβρουαρίου του περασμένου έτους, έως τα τέλη Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με την Global Witness.
Πρόκειται για μια ιδιαίτερα κερδοφόρα δραστηριότητα, με κέρδη μεταξύ 4 και 5 εκατομμυρίων δολαρίων για κάθε ταξίδι 60 ημερών από τη Βαλτική Θάλασσα έως την Ινδία -την πιο πολυσύχναστη διαδρομή- και πίσω, σύμφωνα με μεσίτες πλοίων και εφοπλιστές.