Το Halloween στις ΗΠΑ ήταν παλαιότερα μια εποχή που επικεντρωνόταν κυρίως στο γνωστό «φάρσα ή κέρασμα». Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, έχει εξελιχθεί σε μια μεγάλη «γιορτή» για τις επιχειρήσεις, με τους καταναλωτές να ξοδεύουν περίπου 11,6 δισεκατομμύρια δολάρια για την εορταστική αυτή νύχτα. Αυτό το ποσό είναι σχεδόν ίσο με τα χρήματα που δαπανούν οι Αμερικανοί ετησίως για παιδικά βιβλία. Αυτή η εντυπωσιακή δαπάνη προκαλεί εντύπωση, ιδίως από τη στιγμή που τα μέσα ενημέρωσης είναι γεμάτα με αναφορές για τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πολλές οικογένειες.
Κάθε χρόνο, τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τις δαπάνες για το Halloween προέρχονται από την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου, η οποία ερευνά τους Αμερικανούς για τα σχέδια αγορών τους λίγο πριν από τις γιορτές. Φέτος, αναμένεται ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές θα ξοδέψουν πάνω από 11 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο μισό της ετήσιας δαπάνης για οδοντιατρική περίθαλψη σε παιδιά κάτω των 17 ετών.
Ωστόσο, το ποσό αυτό είναι ελαφρώς χαμηλότερο από τα 12,2 δισεκατομμύρια δολάρια του 2023, που αποτέλεσε ρεκόρ. Οι Ηνωμένες Πολιτείες διαθέτουν μάλιστα και ένα ειδικό “Halloween Data Center” που αφορά τις δαπάνες αποκλειστικά για τη γιορτή.
Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα, περίπου τρεις στους τέσσερις Αμερικανούς θα γιορτάσουν το Halloween με κάποιον τρόπο. Καθώς δεν συμμετέχουν όλοι στην γιορτή, η ομοσπονδία υπολογίζει ότι ο τυπικός γιορτάζων θα δαπανήσει 104 δολάρια.
Η ομοσπονδία κατηγοριοποιεί τις δαπάνες σε τέσσερις τομείς: περίπου το ένα τρίτο θα διατεθεί για κοστούμια για παιδιά, ενήλικες και κατοικίδια, άλλο ένα τρίτο θα χρησιμοποιηθεί για διακοσμήσεις, όπως γιγάντιοι σκελετοί, και το τελευταίο τρίτο θα δαπανηθεί για γλυκά, με το υπόλοιπο να αφορά ευχετήριες κάρτες.
Το 2005, η ομοσπονδία είχε εκτιμήσει ότι οι γιορτές θα οδηγούσαν σε δαπάνες ύψους μόλις 3,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό δείχνει ότι οι δαπάνες για το Halloween έχουν αυξηθεί δραματικά, σχεδόν τρεις και μισή φορές μέσα σε δύο δεκαετίες, ή περίπου διπλάσιες αν ληφθεί υπόψη ο πληθωρισμός.
Επιπλέον, πολλοί καταναλωτές ξεκινούν τις αγορές τους νωρίτερα, με το 47% των συμμετεχόντων στην έρευνα να αρχίζουν τις αγορές τους πριν από τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής που διεξάγεται από την Prosper Insights & Analytics. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο από το 37% πριν από πέντε χρόνια και συγκρίνεται με το μόλις 32% το 2014.
3,8 δισ. δολάρια οι μεταμφιέσεις
Οι δαπάνες για κοστούμια έχουν επίσης αυξηθεί σημαντικά. Το 2005, οι εκτιμήσεις ανέφεραν ότι 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια θα δαπανηθούν για ντύσιμο, ενώ φέτος το ποσό αυτό έχει εκτοξευθεί στα 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο λόγος για αυτή την αύξηση είναι ότι παλαιότερα τα κοστούμια αφορούσαν κυρίως τα παιδιά, αλλά σήμερα πολλοί ενήλικες συμμετέχουν επίσης στη γιορτή ντυμένοι. Στην πραγματικότητα, περίπου 1 στους 5 ενήλικες δηλώνει ότι σκοπεύει να φορέσει στολή για το Halloween. Εκτός από τα κοστούμια για ανθρώπους, οι Αμερικανοί ξοδεύουν επίσης εκατομμύρια δολάρια για κοστούμια των κατοικίδιων ζώων τους.
Το 2005, το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA) υπολόγισε ότι υπήρχαν περίπου 4,5 κιλά κολοκύθες διαθέσιμες προς πώληση ανά άτομο λίγο πριν από τις διακοπές. Το 2023, ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί σχεδόν στα 6 κιλά ανά άτομο, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν περίπου 50% περισσότερες κολοκύθες διαθέσιμες για σκάλισμα και παρασκευή πίτας.
Παρά τις δημοσκοπήσεις που δείχνουν ότι πολλοί Αμερικανοί αισθάνονται οικονομικά ανασφαλείς, τα δεδομένα δείχνουν ότι αυτό δεν έχει σημαντικό αντίκτυπο στις δαπάνες για το Halloween. Στην πραγματικότητα, τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το Halloween έχει εξελιχθεί σε μια ολοένα και πιο εμπορική γιορτή.