Είσοδο στη μικρή λιανική κάνει αυτή τη στιγμή η Agrino, η οποία δεν διατηρούσε παρουσία σε αυτόν τον τομέα. Η δημιουργία της ρυζογκοφρέτας, μίας κατηγορίας προϊόντων που δεν είχε μέχρι πρότινος στη γκάμα της την οδήγησε στο να επεκταθεί και στο συγκεκριμένο τομέα της λιανικής με τη μέθοδο του EX-VAN, όπου η τιμολόγηση γίνεται κατευθείαν στο μεταφορικό όχημα.
Ανάλογη στρατηγική με διανομή στη μικρή λιανική με τη μέθοδο του EX-VAN κάνουν επί παραδείγματι εταιρείες όπως οι Μπισκότα Παπαδοπούλου, Chipita, Βιολάντα, Ohonos Snacks. “Αυτή τη στιγμή διαθέτουμε 19 κωδικούς στη ρυζογκοφρέτα, γεγονός που μας έδωσε την δυνατότητα να επεκταθούμε στα μικρά καταστήματα πώλησης εκτός από τα σούπερ μάρκετ, όπου διατηρούμε εδραιωμένη παρουσία με τα προϊόντα μας”, σημειώνει σχετικά ο διευθυντής εξαγωγών και μέλος της διοίκησης της εταιρείας, Άγις Πιστιόλας.
Σημειώνεται ότι ο τζίρος της ρυζογκοφρέτας στην Ελλάδα υπολογίζεται αυτή τη στιγμή στα 12 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η Agrino είναι κυρίαρχος παίκτης στη συγκεκριμένη αγορά με μερίδιο άνω του 50%.
Επενδύσεις 15 εκατομμυρίων
Η εταιρεία προχώρησε στην προσθήκη νέων γραμμών παραγωγής προϊόντων καθώς και γραμμών συσκευασίας, με το συνολικό ύψος των επενδύσεων που υλοποιεί να ανέρχονται στα 15 εκατομμύρια ευρώ, δημιουργώντας μία νέα μονάδα παραγωγής αλλά και σιλό αποθήκευσης προϊόντων. Ταυτόχρονα κατασκευάζεται νέος ορυζόμυλος, με στόχο την ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας.
Για την Agrino το 2022 έκλεισε με αύξηση του τζίρου, γεγονός το οποίο σύμφωνα με τον Τάσο Πιστιόλα, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, οφείλεται κατά κύριο λόγο σε πραγματική ανάπτυξη της εταιρείας και λιγότερο στις ανατιμήσεις. Όπως επισημαίνει, σημαντική ανάπτυξη παρουσίασε η κατηγορία της ρυζογκοφρέτας, η οποία σήμερα αποδίδει ποσοστό άνω του 20% του συνολικού κύκλου εργασιών της Agrino με τάση μέσα στα επόμενα χρόνια να φτάσει ακόμα και το 30%.
“Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία, στα αποτελέσματα του 2022 είναι εμφανής η πίεση των πρώτων υλών. Παραμένουμε κερδοφόροι μετά από τους φόρους και κατά την περασμένη χρήση, ωστόσο αναλογικά με το 2021 η κερδοφορία μας είναι πιεσμένη και σε κάθε περίπτωση κινηθήκαμε θετικά σε σύγκριση με άλλες εταιρείες”. Θυμίζουμε ότι το 2021 η Agrino το 2021 είχε κύκλο εργασιών 34,5 εκατομμυρίων ευρώ (33,5 εκατ. ευρώ το 2020) με καθαρή κερδοφορία σταθερή στα 2,7 εκατομμύρια ευρώ.
Στο “παιχνίδι” τα έτοιμα προς κατανάλωση προϊόντα
Ταυτόχρονα, επεκτείνει τη γκάμα των προϊόντων της στα έτοιμα προς κατανάλωση προϊόντα (ready to cook), τα οποία επιταχύνουν τη διαδικασία προετοιμασίας και μαγειρέματος. Σε αυτό το πλαίσιο έχει να παρουσιάσει προϊόντα που μπαίνουν στο φούρνο μικροκυμάτων και απαιτούν 2 λεπτά ζέσταμα. H Αgrino έχει φέρει στηνν αγορά και έτοιμα για μαγείρεμα προϊόντα σε 14 λεπτά με την ονομασία “Agrino Greek Gourmet”, στην οποία περιλαμβάνεται το ριζότο με τυριά ΠΟΠ, Λαδοτύρι Μυτιλήνης, Κεφαλογραβιέρα Αμφιλοχίας, Γραβιέρα Κρήτης, ενώ περιέχει και Κεφαλοτύρι.
Τα έτοιμα για μαγείρεμα προϊόντα φέρνουν περίπου 10% στον κύκλο εργασιών της επιχείρησης. Πρόκειται για μία κατηγορία, η οποία λόγω των ρυθμών ζωής που επικρατούν εμφανίζει σημάδια επιτάχυνσης της ανάπτυξής της και το μερίδιό της στην συνολική αγορά τροφίμων θα είναι περαιτέρω αυξημένο μέσα στα επόμενα χρόνια. Πρόκειται ταυτόχρονα για προϊόντα που μπορούν να προσφέρουν έδαφος εξαγωγών λόγω της διαφοροποίησης που προσφέρουν, προτείνοντας ελληνικές συνταγές και ελληνικές πρώτες ύλες.