26.7 C
Athens
Sunday, June 16, 2024
More

    Δύσκολοι καιροί για είδη πολυτελείας: Καλά αποτελέσματα αλλά δυσοίωνο το μέλλον

    Η Chanel ανακοίνωσε διψήφια αύξηση των πωλήσεων και των κερδών της για το περασμένο έτος, επωφελούμενη από τις υψηλότερες τιμές και την ισχυρή ζήτηση, προειδοποιώντας παράλληλα ότι οι συνθήκες στον κλάδο της πολυτέλειας γίνονται όλο και πιο δύσκολες.

    Οι πωλήσεις της Chanel αυξήθηκαν κατά 16% σε συγκρίσιμη βάση στα 18,2 δισ. ευρώ το 2023, όπως ανακοίνωσε χθες Τρίτη. Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 5,9 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 11%. Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, η οποία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ήμισυ των συνολικών εσόδων, οδήγησε την ανάπτυξη.

    Οι επιδόσεις βάζουν την Chanel στην παρέα της Hermes και της LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), ανταγωνιστικών ομίλων πολυτελείας που έχουν επίσης επιδείξει ανθεκτικότητα σε περιόδους χαμηλής ζήτησης για προϊόντα υψηλής ποιότητας.

    Ωστόσο, η προειδοποίηση της Chanel για τις σκληρότερες συνθήκες και η έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με τις τρέχουσες εμπορικές συναλλαγές έκαναν ορισμένους αναλυτές να ανησυχούν για τις προοπτικές του κλάδου.

    Η Chanel θεωρείται ευρέως ως μία από τις πιο αποκλειστικές μάρκες πολυτελείας, με αντικείμενα όπως μια μεσαίου μεγέθους τσάντα που πωλείται πλέον για περισσότερα από 10.000 ευρώ στη Γαλλία μετά από χρόνια σταθερής αύξησης των τιμών.

    Η αύξηση των πωλήσεων το 2023 οφείλεται κατά 9% στην τιμολόγηση και κατά 7% στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων, δήλωσε στο Bloomberg σε συνέντευξή του ο οικονομικός διευθυντής Philippe Blondiaux.

    Η περιοχή της Αμερικής ήταν η πιο αδύναμη, καταγράφοντας αύξηση των πωλήσεων κατά 2,4%, καθώς ο υψηλότερος πληθωρισμός περιόρισε τη ζήτηση από τους λεγόμενους εν δυνάμει πελάτες. Η ζήτηση στις ΗΠΑ ήταν δύσκολη τους τελευταίους 18 μήνες, δήλωσε ο Blondiaux, προσθέτοντας ότι ελπίζει ότι η άνοδος του χρηματιστηρίου και η βελτίωση των οικονομικών συνθηκών θα οδηγήσουν σε ανάκαμψη.

     

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα