Ο διαγωνισμός για την λειτουργία και την συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης, συνεχίζεται σε δυνατούς ρυθμούς με τους δύο “μονομάχους” ΑΚΤΩΡ – NEOTRANS, η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, και την ιταλική AZIENDA TRANSPORTI MILANESI (ATM) με την Egis, η οποία διαχειρίζεται το μέτρο στο Μιλάνο και την Κοπεγχάγη να βάζουν τα δυνατά τους για την ολοκλήρωση του έργου. Το συνολικό εκτιμώμενο κόστος του υπολογίζεται στα 292 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με τον διαγωνισμό, ο οποίος προκηρύχτηκε τον προηγούμενο Σεπτέμβρη έχει περάσει ήδη από μια προσφυγή και δυο παρατάσεις, καθώς επίσης έχει προσελκύσει και κάποια πολύ δυνατά ονόματα από εξωτερικό και Ελλάδα, Στο Ελληνικό ενδιαφέρον μερικά απο τα πιο ηχηρά ονοματα είναι οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο ΑΒΑΞ, ο Μytilineos, η Intrakat και Ο Κοπελούζος, ενώ από πλευράς εξωτερικού, οι πιθανοί ενδιαφερόμενοι είναι η Keolis και η Alstom.
Σε τι αφορά το έργο
Το υπό δημοπράτηση έργο αφορά στη λειτουργία και τη συντήρηση των 18 σταθμών της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία) της επέκτασης προς Καλαμαριά (25ης Μαρτίου – Μίκρα), των σηράγγων, των σταθμών, τη λειτουργία του μετρό, το ενεργειακό κόστος αυτής και τη διαχείριση του συστήματος συλλογής κομίστρου για 11 χρόνια.
Στην κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-Hitachi-We Build για τρία χρόνια το έργο
Η Αττικό Μετρό, έχοντας έρθει ήδη αντιμέτωπη με δύο παρατάσεις και μία προσφυγή, έχει ετοιμάσει τις «άμυνες» της προκειμένου να υπάρχει ιδιώτης λειτουργός έως ότου η Αττικό Μετρό τρέξει χωρίς πίεση τον διαγωνισμό.
Συνεπώς, με την τροπολογία που πέρασε την προηγούμενη εβδομάδα η κοινοπραξία που κατασκευάζει το Μετρό της συμπρωτεύουσας θα αναλάβει τη λειτουργία του για δυο συν ένα έτη.