Ο ιταλικός οίκος Dolce & Gabbana κάνει το ντεμπούτο του σε μια νέα αγορά, με το Fefé, ένα πολυτελές άρωμα για σκύλους.
Οι Dolce & Gabbana δημιούργησαν ειδικά για τον πιο πιστό φίλο του ανθρώπου το άρωμα αυτό, που δεν περιέχει αλκοόλ και προορίζεται αποκλειστικά για τους τετράποδους φίλους μας.
Ωστόσο, το RSPCA, η μεγαλύτερη φιλοζωική οργάνωση στη Βρετανία, έχει προειδοποιήσει ότι το άρωμα θα μπορούσε να επηρεάσει την περίφημη όσφρηση των σκύλων τονίζοντας ότι για τα ίδια τα ζώα, ενδεχομένως η οσμή να είναι δυσάρεστη – και να εμποδίσει την ικανότητά τους να συνδέονται με το περιβάλλον τους.
Οι Dolce & Gabbana δεν έκαναν πίσω και με φράσεις και λέξεις όπως «αγάπη άνευ όρων», «πιστός» και «παιχνιδιάρικο» δημιούργησαν μία ολόκληρη καμπάνια για το νέο άρωμα για σκύλους.
«Είμαι ευαίσθητος, αυθεντικός, χαρισματικός», ξεκινά η διαφήμιση καθώς εμφανίζονται πλάνα σκύλων ντάξχουντ, τσιουάουα και μπισόν φριζέ, όλα πάνω σε ένα σκαμπό. «Επειδή δεν είμαι απλώς ένας σκύλος, είμαι η Fefé».
Με 99 ευρώ ή 108 δολάρια, οι κηδεμόνες των σκύλων μπορούν να έχουν τα κατοικίδιά τους να μυρίζουν τις «ζεστές νότες» του υλάνγκ υλάνγκ, του μόσχου και του σανταλόξυλου. Το νέο πολυτελές άρωμα σκύλων έχει ένα επιχρυσωμένο πόδι 24 καρατίων στο γυάλινο μπουκάλι του και στους πελάτες προσφέρεται ένα ειδικά δημιουργημένο κολάρο σκύλου Dolce & Gabbana με ετικέτα.
Ωστόσο, η ανώτερη επιστημονική αξιωματούχος της RSPCA, Άλις Πότερ, είπε: «Μερικές φορές μπορεί να γίνουν ασαφείς οι γραμμές μεταξύ του τι αρέσει στα σκυλιά και του τι εμείς, ως άνθρωποι, πιστεύουμε ότι θα τους αρέσει».
«Οι σκύλοι βασίζονται στην όσφρησή τους για να επικοινωνούν και να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους καθώς και με τους ανθρώπους και τα άλλα ζώα μέσα σε αυτό», πρόσθεσε η Πότερ. «Ως εκ τούτου, συμβουλεύουμε να αποφεύγονται προϊόντα με έντονο άρωμα, όπως αρώματα ή σπρέι, ειδικά καθώς ορισμένες μυρωδιές μπορεί να είναι πραγματικά δυσάρεστες για τους σκύλους».
Το αν υπάρχει ζήτηση για το Fefé – που πήρε το όνομά του από τον σκύλο του συνιδρυτή της μάρκας Domenico Dolce – μένει να φανεί.
«Διανέμουμε το Fefé αμέσως σε όλη την Ευρώπη, στις ΗΠΑ και στη συνέχεια, σιγά σιγά, θα επεκταθούμε. Είναι ήδη διαθέσιμο στο διαδίκτυο», δήλωσε στην ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera ο Stefano Gabbana, συνιδρυτής της μάρκας. «Η αγορά αντέδρασε καλά. Όλοι τρελάθηκαν με την ανακοίνωση».
Τα αρώματα για σκύλους δεν είναι καθόλου καινούργια, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που λανσάρει άρωμα σκύλων ένας κορυφαίος οίκος μόδας. Έως το 2030, η παγκόσμια βιομηχανία κατοικίδιων ζώων – συμπεριλαμβανομένης της φροντίδας κτηνιάτρων, των τροφών για ζώα συντροφιάς και των φαρμακευτικών προϊόντων μεταξύ άλλων – αναμένεται να φτάσει τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια από 320 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg Intelligence του 2023.
«Βλέπουμε μια βαθιά αύξηση στις καταναλωτικές δαπάνες για κατοικίδια και αναμένουμε να συνεχιστεί μέχρι το 2030. Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για τα κατοικίδιά τους», δήλωσε η Diana Rosero-Pena, αναλύτρια του Bloomberg και συν-συγγραφέας της έκθεσης.
Το 2007 το πολυτελές πολυκατάστημα του Λονδίνου Harrods παρουσίασε ένα άρωμα σκύλου που ονομάζεται Sexy Beast. Τον Φεβρουάριο του 2022, κυκλοφόρησε η κολόνια για σκύλους Happy Hounds από το Μπάκιγχαμ, διακοσμημένη με το έμβλημα του βασιλικού κτήματος Sandringham. Για 20 λίρες, το βρετανικό κατάστημα Space NK πουλά ένα σπρέι για σκύλους με «κορυφαίες νότες». Η Kiehl’s, που ανήκει στη L’Oréal, πουλά ένα άρωμα για 18 λίρες, επίσης.