Τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους της χώρας είχαν εμφανιστεί αδιάλλακτες για αυξήσεις εντός του 2023, που θα μπορούσαν να φτάσουν και στο 12%. Υπενθυμίζεται ότι το 2023 δεν επετράπη η προβλεπόμενη αύξηση διοδίων με βάση τη ρήτρα πληθωρισμού του 2022, σύμφωνα με την οποία οι παραχωρησιούχοι διεκδικούσαν αυξήσεις ύψους έως και 12%
Όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των τελών διέλευσης γίνεται για κάθε έτος βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Σεπτεμβρίου του προηγούμενου έτους. Αυτό είναι δηλαδή το ανώτατο περιθώριο της αύξησης.
Έχουν υπάρξει χρονιές, μέσα στην οικονομική κρίση, που είχαμε δει ακόμα και μειώσεις. Δυστυχώς αυτό για εμάς δεν θα συμβεί.
Τις αυξήσεις ανά κατηγορία οχήματος θα ανακοινώσουν αναλυτικά οι παραχωρησιούχοι, όπως γίνεται συνήθως, μετά τα μέσα Δεκεμβρίου, προκειμένου να ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2024.
Υπενθυμίζεται πως στους αυτοκινητόδρομους με διόδια περιλαμβάνονται οι άξονες Ελευσίνα-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός), Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας).