24.5 C
Athens
Friday, May 3, 2024
More

    Δείκτης Coffee Brew 2023: Η Nestlé κατέχει την πρωτιά στη βιωσιμότητα του καφέ ανάμεσα σε 11 εταιρείες του κλάδου

    Στην κορυφή του Δείκτη Coffee Brew 2023 βρέθηκε η Nestlé όσον αφορά στη βιωσιμότητα του καφέ σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση του Coffee Barometer. Η συγκεκριμένη έκθεση αναγνωρίζει ότι η Nestlé έχει μια συνεκτική και ολοκληρωμένη στρατηγική βιωσιμότητας καφέ και ότι οι πολιτικές, οι στόχοι και οι δράσεις της ενσωματώνουν τις κοινωνικές, περιβαλλοντικές και οικονομικές διαστάσεις της παραγωγής καφέ. Αναγνωρίζει, επίσης, τις επενδύσεις της Nestlé για την υποστήριξη του έργου της.

    Αναλυτικότερα, ο Δείκτης Coffee Brew 2023 παίρνει τους 11 κορυφαίους coffee roasters και αξιολογεί τη συνολική στρατηγική βιωσιμότητας τους σε κρίσιμα ζητήματα. Τα κριτήρια που χρησιμοποιούνται σε αυτήν την αξιολόγηση, μαζί με τις σχετικές ερωτήσεις, έχουν σχεδιαστεί για να μετρήσουν την ωρίμανση και εξέλιξη κάθε εταιρείας σχετικά με τη ζωτική βιωσιμότητα εντός της αλυσίδας εφοδιασμού καφέ. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτή η αξιολόγηση εξετάζει τις πολιτικές και τις δεσμεύσεις.

    Συγκεκριμένα, οι κορυφαίοι παίχτες της βιομηχανίας του καφέ σύμφωνα με το βαρόμετρο είναι κατά σειρά επιτυχίας: Nestlé (leading), Starbucks (advanced), JDE Peet’s (moving), Tchibo (moving), Lavazza (moving), Melitta (moving), Massimo Zanetti (in development), UCC (in development), Strauss (in development), J.M. Smucker (laggards, ήτοι ελάχιστη δέσμευση σε πρακτικές βιωσιμότητας ή καμία δέσμευση βιωσιμότητας ειδικά για τον καφέ) και KraftHeinz (laggards).

    Επί του παρόντος, οι προαναφερθείσες εταιρείες τοποθετούνται ως ηγέτες στη βιωσιμότητα και αναλαμβάνουν φιλόδοξες δεσμεύσεις, σύμφωνα με την έκθεση. Οι στόχοι αειφορίας τους περιλαμβάνουν 100% βιώσιμη προμήθεια, 100% απομάκρυνση από την αποψίλωση δασών, 100% ουδετερότητα άνθρακα και 100% ανακύκλωση. Οι υποσχέσεις που δίνονται από αυτούς τους ηγέτες παραγωγής καφέ είναι δελεαστικές και οι προσδοκίες από τις ρυθμιστικές αρχές, την κοινωνία των πολιτών, τους καταναλωτές και τους επενδυτές αυξάνονται. Ενώ ορισμένες μεμονωμένες εταιρείες μπορεί να αποδίδουν καλύτερα από άλλες, ο Δείκτης Coffee Brew 2023 αποκαλύπτει ότι οι περισσότερες εταιρείες δεν λαμβάνουν ακόμη τις απαραίτητες ενέργειες για να εκπληρώσουν τις υπάρχουσες δεσμεύσεις του κλάδου για την αντιμετώπιση κοινωνικών και περιβαλλοντικών κινδύνων.

    Σύμφωνα με την έκθεση του Coffee Barometer, το λιανεμπόριο του καφέ κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από έναν μικρό αριθμό ισχυρών παιχτών της αγοράς καφέ, που έχουν ως βάση την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Με παγκόσμια εμβέλεια και μια διαφοροποιημένη γκάμα εμπορικών σημάτων, οι εταιρείες αυτές έχουν εδραιωθεί με ισχυρή παρουσία σε όλες τις κατηγορίες της αγοράς του καφέ.

    Η έκθεση συμπληρώνει ότι η ενοποίηση της αγοράς του καφέ, με γνώμονα τις μεγάλες πολυεθνικές, είχε ως αποτέλεσμα ένα συγκεντρωμένο βιομηχανικό τοπίο. Σε μια εποχή που τα ράφια του οργανωμένου λιανεμπορίου «ξεχειλίζουν» από μία εκτεταμένη γκάμα επιλογών, η έννοια των πολλαπλών επιλογών του καταναλωτή είναι ουσιαστικά μία ψευδαίσθηση. Η έκθεση σημειώνει αναφορικά με αυτό, ότι μόνο 4 εταιρείες παρέχουν το 68% του καφέ στις ΗΠΑ: οι J.M. Smucker, Starbucks, JDE Peet’s και Kraft Heinz.

    Όταν η βιωσιμότητα έρχεται αντιμέτωπη με τη μείωση κόστους του καφέ

    Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έκθεσης, ο καφές, ένα ρόφημα το οποίο καταναλώνεται σε όλο τον κόσμο, έχει σημειώσει αξιοσημείωτη επιτυχία όσον αφορά στην κατανάλωση. Ωστόσο, κάτω από αυτή την επιτυχία «κρύβεται» ένα εξαγωγικό μοντέλο παραγωγής που επικεντρώνεται στο λιανεμπόριο του καφέ σε αρκετά προσιτές τιμές. Λόγω της φύσης του, ο καφές χαρακτηρίζεται από τις εναλλαγές στην ποιότητά του, η οποία τροφοδοτεί μια συνεχή προσπάθεια απόκτησής αυτής σε συνδυασμό με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Η εν λόγω προσέγγιση στην παραγωγή θέτει μια ουσιαστική πρόκληση όσον αφορά στην επίτευξη μιας συνολικής βιωσιμότητας. Η εστίαση στη μείωση του κόστους και στη μεγιστοποίηση του κέρδους έρχεται σε αντίθεση με τις δεσμεύσεις βιωσιμότητας που έχουν αναλάβει πολλές εταιρείες.

     

     

    Πηγή: Foodreporter

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα