Στα 4,46 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε στο πρώτο οκτάμηνο του 2023 η αξία πωλήσεων προϊόντων τροφίμων στο οργανωμένο λιανεμπόριο, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην έκθεση Market View Αυγούστου 2023 που δημοσίευσε η Circana. Ο συνολικός τζίρος τροφίμων στο οργανωμένο λιανεμπόριο έως και τον Αύγουστο 2023 κινήθηκε ανοδικά κατά 9,72%, σε σύγκριση με τους πρώτους οκτώ μήνες του 2022. Η αντίστοιχη αύξηση του 2022 σε ετήσια βάση συγκριτικά με το 2021 ήταν 8,4%. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι αποτελεί το 69,5% της αξίας πωλήσεων του πλήρους δωδεκαμήνου του 2022, παρότι απομένει ένα πλήρες τετράμηνο για το 2023, στην αντίστοιχη φετινή ετήσια καταγραφή.
Οι κατηγορίες αύξησης όγκου πωλήσεων
Ο όγκος πωλήσεων προϊόντων τροφίμων στο οργανωμένο λιανεμπόριο αυξήθηκε περισσότερο από κάθε άλλη κατηγορία FMCGs και άλλων προϊόντων, κατά 1,1% στο πρώτο οκτάμηνο του 2023, ενώ σε ολόκληρο το 2022 είχε αυξηθεί κατά 1,3% σε σχέση με το 2021.
Η μεγαλύτερη αύξηση όγκου πωλήσεων τροφίμων σημειώθηκε στην κατηγορία των σνακ για τους πρώτους οκτώ μήνες του 2023, κατά 4,7% και ακολούθησαν τα μη αλκοολούχα ποτά και αναψυκτικά, με 3,8%. Τα αλκοολούχα ποτά αύξησαν τον όγκο πωλήσεών τους κατά 3,1%, ενώ τα μαγειρικά πρόσθετα εμφάνισαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση όγκου
πωλήσεων στο πρώτο οκτάμηνο του 2023, κατά 3,3%.
Βάζοντας και την τιμή στο… παιχνίδι, η μεγαλύτερη αύξηση αξίας σημειώθηκε στα σνακ, κατά 14,5%. Ακολούθησαν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, με 12,8%, τα μη αλκοολούχα ποτά και αναψυκτικά, με 10,9% και τα αλκοολούχα ποτά, με 7,5%. Ένεκα της πληθωριστικής κρίσης, δεν υπάρχει καμία υποκατηγορία τροφίμων χωρίς αύξηση αξίας πωλήσεων στο οκτάμηνο. Αξίζει όμως ιδιαίτερης μνείας η αύξηση στα αλκοολούχα ποτά, τα οποία αποτελούσαν και τη μόνη υποκατηγορία όπου η αντίστοιχη αύξηση αξίας πωλήσεων κινήθηκε στο δωδεκάμηνο του 2022 σε αμελητέα επίπεδα (0,1%).
Αύξηση του μεριδίου προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο τρόφιμο – Αύξηση και στη μέση τιμή
Το μερίδιο των πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην υποκατηγορία τροφίμων του οργανωμένου λιανεμπορίου ως προς την αξία πωλήσεων βαίνει αυξανόμενο από μήνα σε μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης Market View της Circana.
Με τη συμπλήρωση οκταμήνου, που περιλαμβάνει πλέον και τον Αύγουστο 2023, το ποσοστό έφτασε το 26,2% του συνόλου αξίας πωλήσεων και η αύξηση σε σχέση με το περσινό πρώτο οκτάμηνο σε 12,9%.
Η μέση τιμή προϊόντων FMCG στην υποκατηγορία του τροφίμου αυξήθηκε κατά 8,5% μεταξύ πρώτου οκταμήνου του 2022 και αντίστοιχου διαστήματος του 2023. Η υποκατηγορία τροφίμων με τη μεγαλύτερη μέση τιμή κατά μέσο όρο είναι τα αλκοολούχα ποτά και ακολουθούν τα κατεψυγμένα προϊόντα.
Πηγή: Foodreporter