Ο Christopher C. King, γεννημένος το 1971, είναι Αμερικανός εθνομουσικολόγος ο οποίος έχει αποσπάσει ένα βραβείο Grammy το 2002 ως παραγωγός. Η αγάπη του για τη μουσική τον οδήγησε να διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες συλλογές βινυλίων 78 στροφών, οι οποίες διατηρούν τη μουσική μας παράδοση από τις αρχές του 20ού αιώνα έως το 1950. Έχει συγγράψει το βιβλίο “Ηπειρώτικο μοιρολόι” που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΔΩΜΑ και βρίσκεται πλέον στην τρίτη έκδοσή του, συνοδευόμενο από ένα CD με 19 ηπειρώτικα μοιρολόγια. Επίσης, ζει μόνιμα στην Ήπειρο και πρόσφατα απέκτησε την ελληνική υπηκοότητα.
Ο ίδιος θέλησε με δηλώσεις του θέλησε να εξετάσει αν υπάρχει κάποια ειδοποιός διαφορά στους όρους «παραδοσιακό» και «λαϊκό-δημοτικό» όσον αφορά στην ελληνική μουσική. «Από μια απλουστευμένη γλωσσική άποψη, το «παραδοσιακό» και το «λαϊκό» είναι συνώνυμα», τόνισε. Σύμφωνα με τον King, το «παραδοσιακό», ως κατάσταση ύπαρξης, υποδηλώνει «σταθερότητα» ή έλλειψη αλλαγής ή αντίσταση στην αλλαγή ή προστασία από την αλλαγή. Το “folk” υπονοούσε τη διαδικασία, δηλαδή ότι δημιουργείται από τον λαό. Είναι λάθος η σκέψη ότι η μουσική πρέπει να παραμείνει παραδοσιακή.
Αν επιμείνεις στο ότι η μουσική δεν αλλάζει, τότε θα μετατραπεί σε ένα μουσειακό κομμάτι καταλήγοντας ουσιαστικά έτσι στο να σκοτώσουμε κάτι που αγαπάμε. Αλλά αν αποδεχτείς ότι η λαϊκή μουσική, όπως η ελληνική λαϊκή μουσική, είναι μια διαδικασία και ότι είναι σε μια συνεχή ροή, προσαρμόζεται και αλλάζει καθώς αλλάζουν οι ανάγκες των ανθρώπων (μουσικών, χορευτών, κοινού), τότε το αποτέλεσμα είναι μια μορφή μουσικής που θα επιβιώσει και θα ευημερήσει, δήλωσε.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην απόφασή του να γίνει Έλληνας πολίτης, λέγοντας: «Το να γίνω Έλληνας πολίτης ήταν η μεγαλύτερη τιμή που μου έγινε ποτέ. Νιώθω ταπεινός και περήφανος. Και νιώθω ότι έχω ένα χρέος, μια υποχρέωση, να δώσω πίσω στο ελληνικό έθνος όλα όσα μου έδωσε. Αν μη τι άλλο, με έχει κάνει να συνειδητοποιήσω πολύ καλά τι του οφείλω».
Τέλος, ο Christopher King αναφέρθηκε και στη σχέση ανάμεσα στα αμερικάνικα μπλουζ ακόμα και της σόουλ μουσικής και ορισμένων παλιών ελληνικών τραγουδιών. «Οι δύο συνδέσεις ανάμεσα στο αμερικάνικο μπλουζ και το ελληνικό λαϊκό και ρεμπέτικο είναι: Ο συναισθηματισμός, η ερμηνεία και το περιεχόμενο των στίχων και η χρήση της πεντατονικής κλίμακας στην Ηπειρωτική μουσική και στο αμερικάνικο μπλουζ», δήλωσε.