Μετά την Αστυπάλαια, το σχέδιο έξυπνων και βιώσιμων νησιών θα συνεχιστεί, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες της Handelsblatt, η Χάλκη θα είναι ο επόμενος σταθμός, στον οποίο θα εφαρμοστεί ένα παρόμοιο πιλοτικό έργο.
Οπως αναφέρει το γερμανικό δημοσίευμα η Χάλκη θα επιλεγεί ως το επόμενο «πράσινο και έξυπνο νησί». Το νησί των 37 τετραγωνικών χιλιομέτρων βρίσκεται στα δυτικά της Ρόδου και έχει περίπου 500 μόνιμους κατοίκους. Εκεί η κυβέρνηση προτίθεται να εφαρμόσει ένα παρόμοιο πιλοτικό έργο σε συνεργασία με την γαλλική μάρκα αυτοκινήτων Citroen, την κατασκευαστική εταιρεία Vinci και την εταιρεία Akuo Greece, η οποία ειδικεύεται στην κλιματικά ουδέτερη παραγωγή ενέργειας.
Η συνεργασία της κυβέρνησης με την VW για να μετατραπεί η Αστυπάλαια σε ένα παράθυρο για καθαρότερο και πιο πράσινο μέλλον ήταν θέμα που απασχόλησε τα διεθνή Μέσα Ενημέρωσης και τα μεγάλα ειδησεογραφικά δίκτυα. Bloomberg, Reuters, AFP, AP κ.ά. είχαν εκτενεί ρεπορτάζ και ανταποκρίσεις από την Ελλάδα.
Το Bloomberg έγραψε πως η Ελλάδα θα κατασκευάσει υποδομή ανανεώσιμης ενέργειας στην Αστυπάλαια και θα αντικαταστήσει τα αυτοκίνητα του νησιού με ηλεκτρικά από τη Volkswagen AG. Η κυβέρνηση προγραμματίζει τη δημιουργία ενός ηλιακού πάρκου 3 Mwh καθώς και ενός συστήματος μπαταριών 7 Mwh στο νησί μέχρι το 2023 με σκοπό την κάλυψη πάνω από του ήμισυ της ζήτησης σε ηλεκτρική ενέργεια και τη φόρτιση του στόλου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε μια δεύτερη φάση του προγράμματος θα εγκατασταθούν ανεμογεννήτριες έτσι ώστε να καλύπτεται πάνω από το 80% της ζήτησης μέχρι το 2026. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε λεπτομέρειες του σχεδίου την Τετάρτη σε εκδήλωση στο νησί. «Τα σχέδιά μας είμαι φιλόδοξα. Η Αστυπάλαια θα είναι το πεδίο δοκιμής για την πράσινη μετάβαση: ενέργεια που θα παράγεται πλήρως από τη φύση» είπε ο κ. Μητσοτάκης προσθέτοντας ότι αυτό που θα γίνει στην Αστυπάλαια είναι η «πύλη προς έναν πιο πράσινο, καθαρότερο, πιο βιώσιμο κόσμο».
Επιπλέον ο ανταποκριτής της Handelsblatt Gerd Höhler έγραψε πως «ενα νησί του Αιγαίου γίνεται το εργαστήριο του μέλλοντος για κινητικότητα χωρίς ρύπους. Η ελληνική κυβέρνηση και ο Όμιλος της Volkswagen υλοποιούν ένα έργο για ολιστική, κλιματικά ουδέτερη ηλεκτροκίνηση στην Αστυπάλαια. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσεως θα εξαφανιστούν από το νησί».